Teken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tumvum

Teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 22:47

Hoi
Mijn paard had een teek, achter zijn voorbeen. Nu heb ik hem eruit gedraaid op dezelfde manier als bij katten en honden. Meestal bloedt het dan maar bij mijn psard was niet niet het geval. Moet ik nu zorgen gaan maken of .. :?

Quir

Re: Teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:53

Bloeden als je de teek verwijderd? Dat is toch niet normaal hoor, als een teek verwijderd wordt hoort die niet te bloeden.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken, wel de plek goed in de gaten houden en eventueel even datum en plek ergens opschrijven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:30

Bloeden is hier ook nooit het geval hoor als we er een teek uithalen, wel kan de plek wat dik worden dus een bultje maar meestal trekt dat ook snel weg.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:36

indd ik heb het nog nooit zien bloeden als ik een teek bij me katten eruit haal. Let wel op dat je de teek er helemaal uit haal, anders gaat het ontsteken en heb je een nog groter probleem. Maar zo als ik het nu lees hoef je je nergens zorgen over te maken. In de gaten houden en kijken dat je er geen kring rond ziet (wat een beetje moeilijk gaat met een vacht haha) ;)

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:53

Er wordt vaak gezegd dat je moet draaien om een teek eruit te halen.
Dit hoeft helemaal niet hoor, je kunt hem er gewoon uittrekken.
Als er een deeltje blijft zitten en je krijgt het er niet uit dan is dit nog niet heel erg hoor. Het lichaam duuwt de restant er wel zelf uit en vaal zonder erg.

Ik trek die teken er met mijn vingers uit, het tangetje halen kost teveel moeite :+ en die dingen moeten zo snel mogelijk uit mijn paard }>

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 08:00

Een teek zuigt zich vol met bloed dat is wellicht het bloed waar je het over hebt. Bij het verwijderen zelf hoor jij bij het gastdier geen bloed te zien.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 08:04

Dan doe je toch echt iets fout bij je huisdieren aangezien bloeden niet hoort bij het verwijderen van een teek.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:39

friesiszwart schreef:
Een teek zuigt zich vol met bloed dat is wellicht het bloed waar je het over hebt. Bij het verwijderen zelf hoor jij bij het gastdier geen bloed te zien.

Maar als het dus het bloed in de teek is, gaat het helemaal fout. Aangezien je een teek absoluut niet mag kapot knijpen oid!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:42

Als je de teek kapot knijpt kun je hem al niet goed meer verwijderen.
En draaien heeft wel degelijk zin zodat het makkelijker gaat en minder kans op achterblijvende restanten.

Romy_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:10

Ik trek ze er ook altijd met een draaiende beweging uit. Paard staat aan de rand van het bos, dus regelmatig wel een teekje. Bloeden doet het nooit als ik ze eruit trek

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:59

Bloeden hoort niet, dus wat je nu hebt gedaan is goed. Verzorgpony van een vriendin had een teek, daar is een bultje bij achtergebleven wat na een paar dagen wegtrok.