Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ElCamino schreef:ik zou het lekker laten opdrogen en alleen het zand eraf borstelen.
De natuur zorgt ervoor dat meeste nattigheid aan de buitenkant blijft en niet tot op de huid dringt.
Als je gaat natspuiten en schoonmaken wordt het juist tot op de huid nat en krijg je misschien ellende.
Wanneer er geen mok of irritatie op de huid zit zou ik het gewoon zo laten.
Mijn paarden staan ook in een nat weiland waarin ze wegzakken in de blubber maar ik doe behalve afborstelen niets eraan.
the_titan schreef:Het is momenteel niet al te best weer en de 2 verzorgponies die ik doe staan in een wat nattere wei.
Ik zet ze binnen, voorzie eten en doe wat kleine verzorging, zoals borstelen en de hoeven schoonmaken.
Nu vind ik met dat nat weer de onderbenen altijd koud en nat en modderig. Een beetje vocht kan geen kwaad voor de hoeven. Maar ik vraag me af of de hoeven en het stukje erboven met lauwwarm water even schoonmaken goed zou doen. Dus al dat koud water en zand proberen te verwijderen, afdrogen en dan zo de stal in. Heeft een paard daar veel baat bij of doe ik daar juist verkeerd aan?
Bedankt, T.