Zwart of wit vliegenmasker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tumvum

Zwart of wit vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 12:17

Hoi bokkers :)
Mijn oude vliegenmasker is kapot dus ga ik een nieuwe aanschaffen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nou fijner voor het paard is. Zien ze beter door zwart of wit gaas of heeft het geen verschil? Als ik zelf door zwart gaas kijk, lijkt de omgeving ook een stuk minder fel maar het lijkt me dan wel weer heel warm worden..

:wave:

CoRiNa1983

Re: Zwart of wit vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:23

ik heb een zwarte en een creme, de zwarte draagt hij altijd en de lichte alleen bij heel heet en zonnig weer.

ik vind de zwarte fijner omdat die beter past heb namelijk 2 verschillende merken maar wel dezelfde maat van beide.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:21

Ik weet niet of er verschil in zit heb het nog niet geprobeerd. Maar mijn pony heeft
een zwarte vliegenmasker

Muisvoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:14

Mij lijkt het bont wat om de rand heen zit nog veel erger dan welke kleur dan ook. Ik zou zeker voor wit kiezen, want dat is minder warm dan zwart, maar ik zie verder geen verschil in reactie tussen een wit en zwart vliegenmasker bij ons op de wei.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:23

Maakt geen bal uit. Het gaas zit zo dicht op het oog dat hij er doorheen in plaats van tegenaan kijkt. Het enige argument wat ik kan bedenken is dat wit cooler zou zijn dan zwart en dat wit minder vliegen aantrekt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:30

ik denk niet dat het uit maakt qua zicht. Mijn paard heeft trouwens een lichtblauw masker (hebben weinig mensen hier, dus weinig kans dat iemand hem 'per ongeluk' meeneemt).