Help! Paard sloopt van alle dekens de bilkoorden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ruin_lover

Help! Paard sloopt van alle dekens de bilkoorden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 22:40

Ik heb geen idee hoe hij het voor elkaar krijgt maar mijn paard sloopt steeds de bilkoorden van zijn dekens. Dit is best vervelend want hierdoor gaat zijn deken steeds scheef hangen en is het zelfs al 2 keer gebeurd nu dat zijn deken alleen nog maar om zijn nek hing of zelfs helemaal uit was?!
Het is nu steeds weer een verrassing hoe ik hem in de wei aan ga treffen.
Iemand een idee hoe dat kan en wat ik er aan kan doen?
Heb al geprobeerd om ze kruislings vast te maken en gewoon rond zijn achterbenen en om ze lekker los te doen of juist best strak maar niks lijkt te helpen..
Steeds nieuwe dekens kopen is ook zon duur grapje :o

shirazdavis

Re: Help! Paard sloopt van alle dekens de bilkoorden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:49

De Bilkoorden weghalen en alleen met koord achter de billen langs en die iet al te los ?
Hierdoor zou de deken theoretish gezien ook wel moeten blijven liggen

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:53

Heb je al eens elastische koorden geprobeerd? Die kun je gewoon los bestellen en aan je deken vastmaken. Misschien blijft hij in het koord hangen en zo'n elastisch koord rekt dan in ieder geval mee.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:02

Idd een bilkoord alleen achter de billen. Dat heb ik ook en die is nooit stuk gegaan en de deken blijft net zo perfect liggen. Eigenlijk beter dan een met koorden tussen de benen door. Misschien dat het aan het merk deken ligt. Maar Horseware heeft zowiezo dit soort deken met een koord achter de billen. Ik vind het ideaal en super fijn werken.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 23:17

Bedankt voor de reacties! Zal een koord achter de billen langs eens gaan proberen dan, maar poepen ze die dan niet onder? :+
Elastische bilkoorden heb ik nog niet geprobeerd, zou ook een optie kunnen zijn, heb op het moment alleen dekens waarvan de bilkoorden aan een kant vast gestickt ( of hoe je dat ook schrijft ) zitten dus daar kan ik dan moeilijk andere koorden aan zetten helaas..

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:42

Amigo - rambo deken kopen.. die hebben zo'n goede pasvorm dat je geen bilkoorden meer nodig hebt ;)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:49

Wat ook nog kan zijn, is dat je paard bereden word door een ánder... En die kan tijdens het afglijden met de benen in de bilriemen blijvenhangen...
Mijn paard (merrie) sprong namelijk altijd bij een ruin achterop.. En trok daarbij vrij vaak de bilriemen kapot... Verder hadden zowel de eigenaar van de ruin als ik daar geen problemen mee.. Dus heb ik haar gewoon 5 setjes bilriemen vergoed..

Verder zou ik anders niet eten hoe ze die dingen stuk krijgen...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:51

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:08

Ik heb Rambo-dekens, die hebben geen bilkoorden, maar alleen een (geplastificeerd, zoals hierboven aangegeven) koord achter de kont langs.
Dekens blijven perfect liggen en geen last van ondergepoepte riem.