Muggenvanger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Muggenvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 12:30

Inmiddels worden wij al overspoeld door de knutten. Nu ben ik van plan om twee muggenvangers te kopen en deze op te hangen bij plekken waar de paarden zich vaak ophouden, bij de schuilstal en bij het voerstation. Iemand hier ervaring mee? Het gaat om dit apparaat:
http://www.vliegenvangers.nl/product.ph ... ctid=22957

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:18

Ken dat ding niet. Ziet er handig uit dus ben ook benieuwd. Jammer dat het geen zwakstroom is.

Sammyoo

Re: Muggenvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 08:27

De muggenvangers zijn binnen en we hebben ze gisteravond neergezet. Ze moeten nog op een betere plek komen, maar daar moeten nog wat aanpassingen voor komen voor de stroomvoorziening.
We hadden gisteravond extreem veel knutten. Na een half uur zaten er heel wat in de muggenvangers. Nu afwachten of het een verschil maakt op de langere termijn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:31

Zijn ze wel bedoeld voor gebruik buiten? Dat kan ik uit de beschrijving niet opmaken...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:33

Op stal hebben wij begin van de avond ook heel veel muggen bij de ingang van de stal maar ook bij de bak. paarden worden er gek van maar wij mensen ook. je voelt toch soort prikjes soms en komen in je oog enz.
Dus ben benieuwd naar de oplossingen

Knutten zijn die kleine mugjes trouwens?

Ik dacht ik ga een spuitbus kopen en ff in de zwerm spuiten...of werkt dan niet?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 09:47

Hij is ook voor buiten http://www.paardendrogist.nl/product/18 ... al/127101/ We hebben ze wel onder een afdakje gezet.
Wellicht is het dweilen met de kraan open, maar ik vind het het proberen waard. Als we zelf buiten zitten in de avond worden we ook stapelgek van de knutten. Ze prikken door je sokken in je enkels, in je haar. We hebben in de zomer tot nu toe gelukkig geen dazen, helaas dus wel knutten. De buurman heeft op zijn perceel een moeraszone, dus het laat zich raden waar ze vandaan komen.

Linnie, ik denk dat een spuitbus voor buiten maar heel kort effect heeft. Over het algemeen blijven de mugjes wel buiten, dus op stal zullen de paarden er geen last van hebben. En knutten zijn inderdaad die hele ieniemieniekleine mugjes welke zomereczeem bij paarden veroorzaken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:21

Oh dat wist ik niet dat het zelfs zomer eczeem kan veroorzaken!
Wij hebben ze dit jaar dus ook.
kan me niet herinneren dat het vorige jaar ook zo was....

Wil je me laten weten of die muggenvangers helpen?