Halsbeschermer tegen schuurplekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne51

Halsbeschermer tegen schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 19:42

Hallo allemaal,

ik denk een veel voorkomend probleem bij de mensen/paarden met halsdekens.
Schuurplekken bij de manen.

Helaas mijn paardje heeft het ook, en het is nu met die kou geen oplossing om de hals deken ineens af te gaan doen.
Ook krijgt hij sinds kort (inneens) hele lichte schuurplekken op zijn schouders, nu heb ik de deken al losser gedaan en verder naar voren getrokken maar dat helpt volgens mij ook niet echt.

Dus dacht ik zou zo'n stretch borst/halsbeschermer geen uitkomst bieden? maar nu ben ik bang dat dit averechts werkt met het schuren van zijn manen.
En hij heeft nu een afneembare hals, weet niet of er mensen met een vaste hals minder last hebben van schuurplekken bij de manen?
Het is bij mijn paard eerst +/- 10cm gewone manen, en dan +/- 10 cm afgeschuurd/ dunne manen.

Graag hoor ik wat bij jullie tegen het schuren heeft geholpen, mijn paard heeft ook een vrij brede hals aanzet en dekens gaan snel een beetje naar achter hangen zegmaar.

Groetjes Anne

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:02

Schade (schuurplekken op de borst en drukkingen op de schoft) van dekens heb ik ook gehad (o.a. van Rambo eczeemdeken met vaste hals) Nu weatherbeeta regendeken en nieuwe canvas (met dank aan sloperig jonkie) beide zonder hals en nog geen schade gehad. De maat en de pasvorm moeten echter wel kloppen. Het kan dus zij dat je een ander merk deken nodig hebt wat beter bij de vorm van jouw paard past.