Ze heeft rainrot gehad, en ik weet bijna zeker dat dit ook nog een wondje daarvan is. De rest is allang weer genezen en daar zie je eigenlijk niks meer van, maar deze kwam wat later nog opzetten.
Nu heb ik het volgende probleem, want ze is geschoren omdat ze intensief voor de wagen en ohz loopt.
Maar de dekens liggen dus precies op het wondje, en daardoor kan het wondje niet goed kan genezen.
Want telkens als er een korstje op zit, trek ik dat er weer af als ik de deken af doe, omdat de deken 'vastgeplakt' zit.
Het maakt overigens niet uit of ik dekens met of zonder hals neem, want beide liggen op het wondje (deze drukken dus ook een beetje op het wondje).
Mijn haf loopt met dekens met halve hals, en daardoor ligt hij bijna niet op haar schoft. Ik weet niet of dat komt doordat ze gewoon niet zo'n grote schoft heeft, of dat bij veel paarden zo is?
Want misschien is dat een optie (zou wel een dure zijn, maar als dat de enige optie is
)Weet iemand of ik er iets tegen kan doen, of moet het maar gewoon (langzaam) genezen?