Bevroren drinkbak!? TIP van de maand!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Bevroren drinkbak!? TIP van de maand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:45

Ook last van een bevroren waterbak? Warm water bijgieten heeft ook zo weinig zin. Er is geen beginnen aan lijkt wel!

Maar nou kwam ik op een idee.. twee dagen terug.

Men neme een kruik (E2.99 bij action) met een zo'n gaatje in de dop.
Afbeelding

Je vult de kruiken met kokend water..

Indien je een grote waterbak hebt is 2 kruikjes wel beter.
Je hangt ze in je waterbak die gevuld is met water....
Afbeelding

Door de rubbere kruik blijft het water geleidelijk warm en het rubber vriest niet snel vast waardoor een eventueel ijslaagje ook weer makkelijk door te duwen is dichtbij die kruik. Met als resultaat dat de pony's de hele nacht toegang hebben tot het water!

Ik heb dit nu twee nachten zo gedaan en de volgende ochtend stond er nog een klein laagje water in de bak! Aan de randjes was het helaas wel bevroren maar dat houd je haast niet tegen. Ik vond het al heel wat dat de pony's de hele nacht gewoon water hebben kunnen drinken!

Nog een tip: Mocht je de kruik niet kunnen vastbinden (want hij moet wel aan het oppervlak blijven) dan moet je hem niet helemaal vullen en er ook lucht in laten zitten zodat hij blijft drijven.

Succes!

:D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:46

zal alleen niet helemaal veilig zijn denk ik, als ze ermee aan de sleep gaan :Y)
maar fijn dat het bij die van jou wel helpt!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:48

Haha handig bedacht :D
Ga morgen ook een kruik halen en in de drinkbak doen.
En vanavond eentje voor mezelf

Anoniem

Re: Bevroren drinkbak!? TIP van de maand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:48

Ik denk dat die van mij inderdaad meteen zouden proberen of het eetbaar is :+ Is het daartegen bestand? En tegen hoefjes enzo? :P

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:49

Goed idee zeg :D Helaas hebben wij automatische drinkbakken, en daar past geen kruik in :Y)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:49

Ik ga het proberen !!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:50

Heel slim idee.
Ik hoef het alleen bij mijn paard niet te proberen die gaat gelijk met de kruik aan de haal.
Net als met de tonnen :(

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:50

leuke tip!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 22:24

Tja ik was ook bang voor het feit dat ze er misschien in zouden gaan bijten maar dat doen ze dus niet. Het rubber smaakt ook gewoon niet zo lekker en daarnaast, door ze vast te binden kunnen ze niet door de stal gaan slingeren. :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:26

Wat slim bedacht! +:)+

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:28

Goeie tip! Heb het van avond met de drinkbak van mijn konijnen gedaan( dat is een groote lagen plantenbak)
Ben benieuwd of het morgen bevroren is!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:22

VVDD ---> SV

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:26

Dat klinkt handig, ik ga eens kijken of dat bij ons op de wei kan werken!

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:31

Erg goed bedacht!
alleen.... neem absoluut NIET de kruiken van de action! daar zit een giftig stofje voor paarden (en andere dieren ook) aan!! Even als bewijs: lik maar eens over de kruik heen, jajaja heeeel vies ik weet het, maar wat je dan proeft is voor een paard heel erg giftig! beter kun je er dan een kruikenzak omheen doen, die wordt dan wel nat maar dat maakt niet uit. Ik waarschuw even, want die kan echt gevaarlijk zijn!

edit: nog wel een tip: zet er een bak met sneeuw bij, als ze de sneeuw gaan eten krijgen ze ook vocht binnen. (geldt ook voor andere dieren, weet uit eigen ervaring dat het erg goed bij konijnen werkt, en volgens mij bij paarden ook)

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:33

En waar vind je een kruikenzak?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:02

Volgens mij mag je de rubber kruiken maar met max. 60graden water vullen, anders gaan ze snel en onverwacht stuk.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:08

Wel een slimme inderdaad! Alleen eet mijn monster papier en sleept met lege tonnen door de bak, dus ik vrees dat zo'n kruik geen lang leven beschoren is :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 07:57

Ohhh geweldig, heb alles geprobeert!
Zo´n aquarium pomp, piepschuim erop, bal, zonnebloemolie, totdat we maar gewoon hebben besloten er 2x per dag heen te gaan met emmers die we bij de snackbar gehaald hebben.

Dit ga ik zeker proberen :D

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 10:35

iklieftponys schreef:
Erg goed bedacht!
alleen.... neem absoluut NIET de kruiken van de action! daar zit een giftig stofje voor paarden (en andere dieren ook) aan!! Even als bewijs: lik maar eens over de kruik heen, jajaja heeeel vies ik weet het, maar wat je dan proeft is voor een paard heel erg giftig! beter kun je er dan een kruikenzak omheen doen, die wordt dan wel nat maar dat maakt niet uit. Ik waarschuw even, want die kan echt gevaarlijk zijn!

edit: nog wel een tip: zet er een bak met sneeuw bij, als ze de sneeuw gaan eten krijgen ze ook vocht binnen. (geldt ook voor andere dieren, weet uit eigen ervaring dat het erg goed bij konijnen werkt, en volgens mij bij paarden ook)

Vraag me af hoe je hieraan komt..
Sowieso hangt de warme kruik in een bak met koud of hooguit wat louw water dus ze geven dan niet af. Je moet inderdaad niet het warme water wat in de kruik zit aan ze geven want dat is inderdaad vies van smaak geworden. Maar ik doe het al 3 dagen nu zo en het gaat super goed.
Ik gebruik deze kruiken thuis ook al jaren met kokent water en ze doen het nog steeds prima. Volgens mij zeggen ze dat alleen uit voorzorg(?) 60 graden is natuurlijk ook al lekker warm en dus prima, daar niet van.

Tis gewoon een tip, dus..
Doe ermee wat je wilt ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:37

Ik vind het een hele slimme tip. (zelf gelukkig niet nodig, omdat we van die geisoleerde verwarmde waterbakken hebben) En voor degene die kruiketende paarden heeft... misschien van die metalen kruiken gebruiken?

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:19

ik ga morgen ook een paar kruiken kopen alleen wij hebben van alle soorten paarden,
de een gaat er lekker in bijten de andere gaat er mee proberen te gooien en er is er ook wel een die dan niet meer drinkt want die denk bij alles haar probeert tevermoord.
maar kan het altijd proberen toch hele slimme tip!!!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:44

En hebben nog meer mensen dit geprobeerd? :D
Ik heb even gekeken maar op mijn kruik staat maximaal 40 graden dat is nooit genoeg denk ik he.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:50

Hanneke, dat staat altijd op de kruiken. Nu gebruik ik ze niet in de waterbak, maar heb wel heel veel met kruiken gewerkt in kittenopvang e.d.-. Ik heb ze altijd gewoon met heet water gevuld. Nooit een probleem geweest.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:53

Kan dat ook met metalen kruiken? Ik heb er een die daar mee gaat spelen en dat lijkt me niet zo handig.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:57

Dankjewel Sandra, ga ik het vanmiddag eens proberen :j