Wat is de ideale ONSLOOPBARE deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Wat is de ideale ONSLOOPBARE deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 18:12

Ik weet dat hier best wat topics over zijn maar hier toch een wat ander gevalletje....
mijn paard zijn dekens worden echt altijd gesloopt... nieuwe "sterke" deken met 3 dagen weer overal scheuren.
en het is nu echt te koud ervoor om hem met half blote billen buiten te laten lopen.
Ik vroeg me af wat is nu de ideale niet te sloopbare deken? ik hoorde over new zealand hengsten dekens? ik zag er wel een op agradi staan maar ik wil graag een halsdeken. deze zien er ook aardig dun en 'sloopbaar' uit vond ik.
wie weet echt de deken? en de link naar de deken :) ?

xSiep

Re: Wat is de ideale ONSLOOPBARE deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:13

Rambo :j Heb dekens van 15 jaar oud nog ZGAN gezien :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:14

Tja dat licht echt aan je paard/of zijn maatjes.
Ik denk dat er geen 'onsloopbare' deken bestaat :)

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:16

Heb je de bucas dekens al geprobeerd? Zijn ook vrij sterke dekens. Over die new zealand hengsten deken heb ik ook wel goede verhalen gehoord. Schijnen vrij sterk te zijn. Ik heb nu zelf voor alle 3 de pony's een bucas all in one. De oudste is nu 6 jaar oud en nog steeds heel ondanks dat de pony's erin bijten ect.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:53

Ik heb net een canvas deken besteld, want weatherbeeta heeft gaatje met dank aan speels jonkie. Ik denk dat deze deken trouwens vol gaat met cribboxspray, want de ander kan nu niet zonder deken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:01

New zealand dekens zij echt wel heel sterk. Hengstige merries krijgen ze bij ons ook. En mijn merrie heeft er toen ze een veulen had ook 1 opgehad. Geweldig sterke dekens.

Wij gebruiken trouwens niet de hengstenvariant. Deze dus: http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 0521e.aspx

FloortjeFaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:07

Heel simpel: die deken die vanzelf aangroeit met het kouder worden van de dagen...
Aangezien mijn paard er binnen de korste keren in slaagt om zelfs Wheather Beeta's over de hele ruglengte in 2 te scheuren, ga ik er maar van uit dat mevrouw een deken blijkbaar niet nodig vindt. Ze voelt meestal ook niet koud aan.
Véél goedkoper!!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:10

FloortjeFaun schreef:
Heel simpel: die deken die vanzelf aangroeit met het kouder worden van de dagen...
Aangezien mijn paard er binnen de korste keren in slaagt om zelfs Wheather Beeta's over de hele ruglengte in 2 te scheuren, ga ik er maar van uit dat mevrouw een deken blijkbaar niet nodig vindt. Ze voelt meestal ook niet koud aan.
Véél goedkoper!!!

Tja, ik wil dat ook graag, maar als ik moet concluderen dat pony deken nodig heeft dan krijgt hij die. Helaas is zijn vacht slecht bestand tegen regen en snijdende wind. Die is gemaakt op een flink droger klimaat dan het Nederlandse.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:27

Hier ook de New Zealand dekens voor al onze paarden, zelf onze hengstjes, als je persé een deken met een hals wilt, dan leg je gewoon 1 op met hals en een N-Z er onder...

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:26

Heb zelf de amigo dekens, vind die wel erg fijn! maar als je paard ze snel sloopt tja... ben je denk ik beter klaar met een goedkope deken? ipv heel veel dure dekens!!!?

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:30

Hier ook de Bucas! Mijn paard staat met één ander paard in de wei, en die zet regelmatig zn tanden in de deken en gaat er vervolgens aan hangen als Zorro wegloopt! Verbaas me er echt over dat dit altijd goed gaat en de deken nog steeds helemaal heel is :)

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:33

hier Amigo Bucas en Rhino ben hier echt super tevreden over. En kan echt heel veel hebben.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:34

Rambo.. wordt gemaakt van stof die ook wordt gebruikt voor kogelvrijevesten. Overleeft onze spelende ruinen! Alleen de staart/billenkoord is waardeloos.
Weatherbeta is maar 600D zag ik?

Amigo heb je ook van 1200D, Rhino is meestal 1000D en Rambo is gewoon een hele andere stof!

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:48

Ik zweer bij bucas, mijn sloper heeft de afgelopen jaren meerdere dekens binnen een seizoen gesloopt. Nu heb ik al gewoon 2 jaar dezelfde bucas deken, en nu zit er een klein winkelhaakje in.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:54

Ik heb vandaag de eerste ''INDESTRUCTABLE RUG'' gekocht :D Aangezien mijn moeders paard een echte sloopdoos is, dachten we dat deze wel van pas zou komen.
Je krijgt bij aankoop een jaar garantie op de deken, dus ik ben benieuwd hoe deze het gaat houden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:08

Jolindaa schreef:
Ik heb vandaag de eerste ''INDESTRUCTABLE RUG'' gekocht :D Aangezien mijn moeders paard een echte sloopdoos is, dachten we dat deze wel van pas zou komen.
Je krijgt bij aankoop een jaar garantie op de deken, dus ik ben benieuwd hoe deze het gaat houden.

Website en merk?

sannie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:14

Als er ECHT onsloopbare dekens bestaan zou ik heel graag willen weten welke:D

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:27

Probeer een new sealanddeken te vinden, weet alleen niet of die nog verkocht worden. Die zijn niet mooi, maar wel erg sterk!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:33

Ik ben erg tevreden over de sterkte van Bucas en de New Zealand dekens.
New Zealand deken heeft het voordeel dat de stof erg stug is. Paardentanden krijgen er niet zo goed grip op.

(in Nijkerk bij Country Mill verkopen ze deze dekens nog. Anders even googlen. Ze zijn dus nog wel te krijgen, alleen zie je ze niet zoveel meer.)

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:39

Gooya schreef:
Ik ben erg tevreden over de sterkte van Bucas en de New Zealand dekens.
New Zealand deken heeft het voordeel dat de stof erg stug is. Paardentanden krijgen er niet zo goed grip op.

(in Nijkerk bij Country Mill verkopen ze deze dekens nog. Anders even googlen. Ze zijn dus nog wel te krijgen, alleen zie je ze niet zoveel meer.)

Goed om te weten. Dank je!

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:47

Je moet dan kiezen voor de deken van ballistisch nylon. De meeste dekens zijn gemaakt van polyester en dat is veel minder sterk. Dekens van ballistisch nylon zijn Bucas Power en Bucas Smartex en Rambo. De Amigo en de Rhino van Horseware bijvoorbeeld zijn van polyester gemaakt. Ik heb zelf een Bucas Power en een Smartex, die zijn net iets beter te betalen dat de Rambo. Ze zijn nog steeds heel, terwijl mijn Amigo van 1200D na 1 dag al kapot was.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:10

tamary schreef:
Jolindaa schreef:
Ik heb vandaag de eerste ''INDESTRUCTIBLE RUG'' gekocht :D Aangezien mijn moeders paard een echte sloopdoos is, dachten we dat deze wel van pas zou komen.

Website en merk?

Op het kaartje staat het volgende:

THE INDESTRUCTRIBLE RUG
Merk: Equi-Theme Model: TYREX

Voorwaarden van de garantie die 1 jaar duurt: Je moet de deken onder normale condities gebruiken :D
Nou een paard bij soortgenoten is niet abnormaal geloof ik!

Website ga ik even voor je opzoeken, of ze die uberhaupt hebben. Ik heb hem gewoon gekocht bij de plaatselijke ruitershop.
http://www.ekkia.co.uk/actualites/?actu=25 (moet je wel een beetje engels kunnen lezen :Y)).
Ik heb hem gekocht voor 99,95. Vind het aardig geld voor iets waarvan je niet weet of het werkt, maar na vandaag weten we meer :D

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:47

Bucas: 1000D Ballisic Nylon op diverse plaatsen verkrijgbaar
Rambo: 1000D Ballisic Nylon op diverse plaatsen verkrijgbaar
Stormshield (de extreme turnout) 1680D Ballistic Nylon http://www.uhg-shop.nl
Felix Buhler 1680D Ballistic Nylon : http://www.kraemer-pferdesport.de
http://www.equifashion.nl had ook een 1680D ballistic nylon versie

Ballistic Nylon dekens die voor sterk uiteenlopende prijzen worden aangeboden

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:21

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:22

ik heb een dun canvast deken... bijna niet kapot te krijgen.. zitten alleen wat scheurtjes in de staartvlap.. (ofzo)
heb nu een winterdeken van hkm volgensmij... met hals... loopt ze nu de hele winter al mee en is niet kapot...
ze is normaal best wel een sloper... maar dit is echt een top deken !! :D