Schrikdraad functioneert niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petietje

Schrikdraad functioneert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 11:31

Sinds paar weken doet het schrikdraad het niet meer. Alles getest, alles in orde. Komt dit mss door droogte vanwege vorst? En wat is jullie oplossing?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:37

Zit de aarde er nog wel goed in en laat anders even iemand in de buurt en naar kijken. Mijn vriend test het draad altijd met een tl-buis.

it_is_me

Re: Schrikdraad functioneert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:39

Hangt het draad overal vrij? Of is de batterij leeg?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:11

Begin te testen bij het stroomapparaat, en werk vanuit daar verder. Wellicht is het apparaat kapot gegaan, en is er daarom nergens stroom?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:00

Ik zit met hetzelfde probleem echter het stroomapparaat werkt gewoon en toch heb ik maar heel weinig stroom op de draad. Dacht eert ook dat het aan de vorst lag maar nu is de vorst weg en is de stroom nog steeds laag. De draad maakt nergens contact, is nergens stuk en toch heb ik geen stroom???? De aardpen zit met beton in de grond en kan ik niet zien,dat zou nog een probleem kunnen zijn maar anders weet ik het ook niet. Iemand een idee?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:02

Hier precies hetzelfde probleem. Alles doet het. Apparaat werkt gewoon goed, de draden lopen gewoon rond, de aardpen zit nog goed, maar de stroom is minimaal. Ik kan hem zo beetpakken en voel wel wat, maar echt minimaal.
Heb er eigenlijk nog niet verder naar gekeken, want de paarden blijven netjes van het draad af. Maar wil het toch graag oplossen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:09

Bij mij heeft er eentje sinds vorige week ontdekt dat er weinig stroom op zit, breekt nu zo af en toe uit, doodeng, ik weet echt niet waar het probleem zit. Morgen maar zo'n duur apparaat gaan kopen waarmee je alles kunt testen maar zou niet weten wat ik moet doen als er niets te vinden is.

silvinante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:20

Als je een stroomapparaat hebt op een accu, kan daar een oorzaak van ''t probleem zitten. Accu''s en kou gaan niet goed samen, denk even aan je auto, die start in de winter ook vaak moeilijker. Als je accu al wat ouder is, kijk dan ofdat er nog voldoende spanning afgegeven wordt. Als dat niet meer zo is moet je misschien deze vervangen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:25

Ook al lijkt de draad goed, toch gaan vernieuwen. Kleine breukjes zie je niet altijd en je verlies kan toch behoorlijk zijn. Dat is zoals ik het uiteindelijk altijd oplos, ook al wil ik er eerst niet aan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:48

De draad eens goed bekijken kan zijn dat de kleine ijzerdraadjes versleten zijn en elkaar dus nog maar op enkele punten raken en dan heb je weinig tot geen stroom meer op de verdere draad. Inderdaad bij het begin beginnen meten dan weet je zo waar het probleem kan zitten.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:02

Het is een stroomapparaat op het net dus die mag het in de winter niet minder doen. Wat betreft draad zie ik op sommige plaatsen wel wat beschadiging maar dat zou niet zoveel stroomverlies moeten geven. Afijn ik ga straks zo'n test apparaat kopen ( ben je €125 verder , balen) en dan kan ik precies meten of het de stroomapparaat is of de aarding of een lek in de draad.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:15

Even een emmer water bij de aardpen gooien... .!!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:25

emmer water heeft niet geholpen , hadden we eerder al geprobeerd en het testapparaatje van callagher van 30 euro geeft aan dat er 3 streepjes stroom op staat maar niet waar het probleem zit, er is ergens een lek alleen is het niet te vinden, vanmorgen 2e aardpen erbij geslagen, 3 mtr de grond in, nog steeds minimale aan stroom. Naar dorp gereden en heb gevraagd bij de plaatselijke schrikapparatuurleverancier of er iemand met stroomkennis naar mijn wei kan komen om te kijken wat er nu aan de hand is. DIe komen nu vanmiddag, ben benieuwd maar hoop dat het daarna opgelost is,het slaapt zo onrustig als je ieder moment verwacht gebeld te worden dat je paard op de weg loopt :-)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:30

Superirritant is dat he..hier ook hoor..en hier komt het bijna zeker door de enorme vorst die in de grond zat, dat niets mee goed geleid.
Je hebt van die speciale emmers die je in kunt graven om je aardepen in te zetten, met een gelachtig spul..is wel even duur, maar het werkt wel erg goed, maar of die het met die enorme vorst ook goed doet, geen idee..wij maken er nu geen gebruik van.

Succes vanmiddag, ben benieuwd naar de tips..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:46

Beginnen bij je apparaat en dan om de paar meter meten, dan kom je er vanzelf achter waar de breuk zit. Of doet hij het bij het apparaat al niet?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:04

Hij meet overal even veel of beter gezegd even weinig, het apparaat zelf geeft aan dat hij prima werkt maar meteen vanaf de draad heb ik veel te weinig stroom, ik kan hem bijna vastpakken. Gisteren hadden we de uitbreker een metalen ketting aan zijn halster gemaakt zodat hij stroom zou krijgen als hij probeerde uit te breken maar hij kon gewoon met ketting op de draad hangen. Niet heel diervriendelijk ik weet het maar als hij op de weg loopt en een bestuurder rijdt zich er dood op zou ik het mezelf nooit vergeven. Afijn ik hoop gewoon dat ze vanmiddag iets constateren wat meteen te verhelpen is dan ben ik van dat probleem af want het is inderdaad zoals Amy77 zegt: superirritant maar dan ook superirritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:33

Daar waar hij tikt, zit je lek. Kijk ook even of je draad niet ergens je paal of het gras raakt, zodat de stroom wegloopt.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:39

als er roest op zit geeft ie ook geen stroom door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:42

De stekkertjes kunnen id verroest zijn. De stekkers en het koperdraad met schuurpapier even schoon maken, weer aansluiten.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:26

Het zat hem in het stroomapparaat, ondanks dat werd gezegd dat een stroomapparaat of heel is of stuk is was deze toch een beetje stuk, hij verloor stroom vanaf het apparaat. Bij testen bleek het apparaat goed door de test te komen maar zodra de draad aangesloten werd verloor hij al stroom. Nieuw apparaat gehaald en nu staan er weer 5 streepjes stroom op de draden, paard wat uitbrak er even contact mee laten maken en die blijft voorlopig wel uit de buurt denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:32

fijn dat het probleem is opgelost