paard naar buiten in de sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iloonaa__

paard naar buiten in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 16:23

hai, ik had een vraagje
mijn jonge paard staat nu helaas maar op stal omdat er zoveel sneeuw is
maar nu zou ik haar graag buiten in de bak willen doen, maar kan dat?
ze bokt en rent wel erg veel altijd in de bak ( los wordt ze erg vrolijk van)
is het sneeuw niet te glad daarvoor? voor zover ik weet is de sneeuw niet al helemaal plat getrapt in de bak, dus nog losjes
ze heeft geen ijzers...

Somebitch

Re: paard naar buiten in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:27

Ik denk dat paarden heel goed aan kunnen voelen wat ze wel en niet kunnen. :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:30

Waarom kunnen de paarden niet naar buiten met sneeuw?
Mijn paarden staan ook van 7u 's morgens tot 7u 's avonds buiten ;)
Niks aan het handje :D

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:32

Inderdaad, gewoon lekker naar buiten doen.
Mijn paard staat ook buiten en doet ook gek, maar die weet precies wat wel en niet kan met deze ondergrond. Zou me er niet te druk om maken.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:33

vind het wel gevaarlijk, qua sneeuw niet zo omdat zij geen ijzers heeft, maar de grond is kei hard en als zij gek doet is de kans op een peesblessure wel heel erg groot .

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:36

Ze letten wel op hoor wat ze doen, 1 dag voor de sneeuw onze pony's ook los gelaten op het land. Daar is het ook glad op de paddock oneven maar rennen doen ze wel, al hoewel er voorzichtiger gerend wordt dan normaal. Onze haflinger is even uit beeld hij rent dus de paddock op om daarna weer naar het land te vliegen :P
Kijk maar.
http://s171.photobucket.com/albums/u297 ... rklaar.mp4

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:39

die van mij ging in volle galop door de bak, met sneeuw natuurlijk ;) En bokkend onder het zadel tijdens het rijden in de wei.. Ze voelen zelf heel goed aan wat kan en wat niet en ze passen zich ook zeker goed aan :)

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:40

hahahaha leuk filmpje

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:45

Hier staan ze dag -en nacht buiten...sneeuw vinden ze heerlijk.Het is supermooi weer en binnen houden moet je zeker niet doen.
Paarden merken het vanzelf wel als ze voorzichtig moeten zijn,gaan misschien wel eens op hun neus maar leren ze van.

Niet te druk maken,sneeuw is niet glad...ijs wel maar hij heeft geen ijzers dus ook daar je niet te druk om maken.Voorheen stonden die van mij zelfs op ijzers gewoon op ijsgrond...nergens last van ;)

Het gevaar als je ze binnen gaat houden is dat ze eenmaal buiten exploderen...elke dag dus frisse neus.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:48

montoya schreef:
vind het wel gevaarlijk, qua sneeuw niet zo omdat zij geen ijzers heeft, maar de grond is kei hard en als zij gek doet is de kans op een peesblessure wel heel erg groot .

Wat een onzin, de kans op peesblessures is pas groot als die arme dieren de hele dag binnen staan een paar weken en dan weer naar buiten komen.
Lekker naar buiten, dit is heerlijk weer voor ze.
Bij ons op stal staan ze de hele dag buiten tot 19.00 en straks stonden ze lekker in de zon te genieten.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 16:49

Oke ik ga het straks gewoon even proberen, loopt het uit de hand kan ik altijd nog stoppen
Met de vorst heeft ze gewoon op het land gestaan, met andere paarden is ze ook rustiger meestal
Alleen gister dan niet naar buiten geweest

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:50

jesito schreef:
montoya schreef:

Wat een onzin, de kans op peesblessures is pas groot als die arme dieren de hele dag binnen staan een paar weken en dan weer naar buiten komen.
Lekker naar buiten, dit is heerlijk weer voor ze.
Bij ons op stal staan ze de hele dag buiten tot 19.00 en straks stonden ze lekker in de zon te genieten.

jij mag het onzin vinden ik geef mijn menig .

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:53

Die van ons staan ook gewoon buiten, 2 hebben er (voor)ijzers en die doen gewoon super voorzichtig, alhoewel ik er net nog eentje een sprintje zag trekken. Paarden voelen zelf wel aan wat ze wel en niet kunnen bij deze ondergrond.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:53

Lat een paard lekker paard zijn en lekker spelen, rennen en rollen in de sneeuw dat is toch zoveel mooier en beter dan in het hok opgesloten worden.
De vorst is nog lang niet weg, wil je je paard zolang op stal houden?

misskrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:56

Ons paardje gaat het hele jaar door naar buiten, in de winter ongeveer 8 uurtjes. Voor heeft ze ijzers en zodra het winter begint te worden laten wij een speciaal soort 'slangetje' langs de ijzer plaatsen, hierdoor kunnen er geen ijsklonten onder de hoeven komen waardoor ze kunnen uitglijden. Wekt echt super!
Vorig jaar met de sneeuw heeft ze nergens last van gehad.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:56

montoya schreef:
hahahaha leuk filmpje

Dank je wel.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:03

Ze weten zelf wel wat kan en wat niet. Hier gaan ze ook gewoon elke dag de wei op (twee staan voor op ijzers) en dan gaan ze ook niet uit hun stekker. Als je paard al weken op stal staat vind ik het een ander verhaal... Ik vind het persoonlijk helemaal niets als ze de hele dag op stal staan dus ik neem het kleine risico op een blessure voor lief.

Zidane2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:07

juist wel de paarden buiten doen, iedere dag! Juist als ze niet buiten komen gaan ze gek doen en rond springen en krijg je blessures, al weten de paarden wel hoe ver ze kunnen gaan. Die van mij loopt ook iedere dag van half 7 tot 5 buiten, ook in de sneeuw.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:11

Bij ons staan ze alle 4 buiten, ook de "jongeren". Ze voelen het zelf wel aan hoor...:) Het is beter dan de hele tijd op stal staan.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:39

Ook hier gaan ze gewoon naar buiten. Vandaag was het geen plaksneeuw, dus ook de 2 die wel op ijzers staan zijn naar buiten geweest. Ze hadden geen last van sneeuwklompen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:48

Hier komen ze ook niet buiten, te groot risico op blessure's. Maar hier worden de paarden wel gewoon gereden en komen in de molen dus beweging genoeg. Als ze echt anders helemaal niet van stal komen zou ik er toch maar voor kiezen om hem even los te laten en dan maar heel hard hopen dat het goed gaat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:14

Wij kunnen op stal nu niks, geen binnenbak, geen molen, geen begaanbare buitenbaan...

Dus ze gaan bij ons ondanks de sneeuw toch elke dag even los, zo lang ze elke dag los komen doen ze meestal ook geen gekke dingen en gebeurt er ook niks...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:18

Als ze geen ijzers heeft kan hij/zij màkkelijk naar buiten, neem aan dat hij/zij iedere dag gewoon naar buiten gaat?

Dan is hij/zij het ook gewend en ze kijken heus zelf ook wel uit waar ze lopen.
En vaak verbazen ze je nog ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:21

Mijn paard staat ook buiten :j Niet de hele dag trouwens hoor.

Afbeelding
Paddockje ligt er niet ideaal bij natuurlijk met die bevroren ondergrond en gladde sneeuw maar de paarden hebben toch geen ijzers onder en ik heb wel het idee dat ze iets 'normaler' doen met z'n allen, anders liepen ze altijd te donderjagen en racen, nu doen ze dat minder.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:24

jesito schreef:
Lat een paard lekker paard zijn en lekker spelen, rennen en rollen in de sneeuw dat is toch zoveel mooier en beter dan in het hok opgesloten worden.
De vorst is nog lang niet weg, wil je je paard zolang op stal houden?

Nee dat wil ik juist niet, daarom deze vraag :)

Ik heb haar naar buiten gedaan vanmiddag
Ik heb eerst even met een lijntje aan haar door de bak gewandelt, zodat ik even haar reactie kon peilen.
Ze vond het erg interessant in iedr geval haha

Na enkele minuten mocht ze los, ze heeft wel beetje gek gespeeld en gebokt, maar ze deed het duidelijk voorzichtiger dan anders :)

Ik ben er in iedergeval blij mee, morgen mag ze weer naar buiten, misschien wel met een stalgenootje :) ook wel gezellig :)