Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hanneke84 schreef:Ik gebruikte warmer water zodat het water ontdooide en de temp. hoger was.
Over het wel of niet gebruiken van warm water gaan meerdere discussies op bokt, maar het lijkt mij sowieso fijner voor een paard om minder koud water te drinken dan ijswater.
Tinky12 schreef:Even een tip...gebruik nooit warm water.Dit bevriest namelijk veel sneller dan koud water (natuurkundig proces).
Je kunt vaak aan de rand ijs zien hoeveel er gedronken wordt door de volgende rand ijs die ontstaat.
Probeer meerdere keren p/d te controleren of ze kunnen drinken,kijk of je evt iets met stalmaatjes of buren kunt regelen.
Ook een goede tip met dit weer is om ze slobber te geven die net even wat vochtiger is dan je normaal zou geven.Laat dit ook even een half uurtje staan zodat alle vocht goed in het voer kan trekken en je dus nog wat extra vocht toe kunt voegen voordat je het voert.
Van brokken kun je natuurlijk ook gewoon slobber maken,beetje zemeltjes erdoor...klaar
Hopelijk gaat het snel weer beter met je paardje
Tancreda4 schreef:Mijn pony drinkt dus niet....... Ik zit er wel over in. Als ik drinken aanbied in een emmer, drinkt ze niet. Ze trekt haar neus op. Ze staat overdag wel op het land, en likt soms een beetje sneeuw. Maar denk dat ik toch ook maar lfink natte slobber ga voeren, zodat ze toch wat binnen krijgt, al zit ik er dan wel weer over in dat het zemelen zijn die water ook erg opnemen, misschien dat ze dat dan juist niet in dr buik moet hebben? Of heeft het maximaal opgenomen alsik heteen tijd laat staan voor ik het voer?