Mijn paarden staan sinds begin januari overdag de hele dag buiten (vanaf 07.00 uur) en gaan 's avonds laat (rond 22.00 uur) pas weer op stal.
Nu had ik ze bewust al geen deken op gedaan deze winter, zodat ze toch alvast een soort van wintervacht konden aanmaken toen ze nog op stal stonden overdags.
1 van de 2 heeft een aardige vacht en is de laatste weken nog wat meer in het haar gaan zitten. Zij had al een stal met open luik, dus was al wat meer 'kou' gewend. Mijn andere paard stond in een dichte stal en heeft dus nauwelijks vacht. Het is wel ietsje meer geworden, maar nog steeds haast niks.
Met de aankomende (ijs)koude dagen, zit ik een beetje in dubio of ik ze dan toch niet een deken op moet gaan leggen overdag. Enerzijds denk ik dat ze genoeg moeten hebben aan de zo goed als onbeperkte ruwvoer gift om hun motortje aan de praat te houden, anderzijds kan het natuurlijk toch snijdend koud zijn en is het misschien fijner als ze toch een (dunne) winterdeken op krijgen, omdat ze nog niet heel erg lang buiten staan en de winter tot nu toe zo zacht is geweest.
Wat kan ik het beste doen?