Hallo, wij hebben nu een jaar lang onze buitenbak. maar er nog bijna nooit in gereden omdat je heeel ver wegzakt. de bak is omgeschept wit zand, geen drainage of andere dingen er in. ik zou graag willen weten wat ik er aan kan doen, of hoe het igg beter word, we willen er niet heeel veel aan uitgeven.
Ik had al een forum gemaakt en daar zijden ze,houtsnippers of kokos vezels nu even een paar vragen, als je dat ook door jullie bak heen zit. Is het ook allees omgescheptwit zand met een van de 2 boven staande dingen? was er direct resultaat nadat het erin ging? was het heel duur? is het altijd/ bijna altijd rijdbaar?
Ik heb bij ons in de bak een nieuwe lading zand laten storten. Een mix van geel en wit zand. Sindsdien is bij ons de bak perfect. Lekker stevig en hoger, dus niet zo drassig. Regelmatig slepen doet ook veel goed.
Met snippers of kokos kan ik je niet helpen.
Succes.
rode_scarlet
Geplaatst: 25-01-12 20:07
Klinkt als los zand. Al eens een roller geprobeerd of een trilplaat. Ergens las ik dat iemand met de vierwieldrive rondjes reed om het zank vast te drukken. Alleen niet tijdens nat weer doen want dan kreeg je drijf zand.
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
leem erbij gooien, wij hebben het zelfde probleem maar dan alleen voor in de bak.
pearlie
Geplaatst: 25-01-12 20:11
Ik had precies hetzelfde probleem. Ongeveer een jaar geleden is mijn buitenbak aangelegd, hierbij is ook alleen de bodem omgekeerd, geen extra zand of iets anders aangevoerd. De hele zomer is de bak erg zwaar geweest, vooral op één kant. Hoewel ik de regen regelmatig vervloek, is het super voor de bak geweest al dat water! Hij is nu goed ingezakt, slechts één stuk is nog wat losser, maar prima te doen. Dus ik denk gewoon een kwestie van tijd en veel regendansjes doen! Ik weet niet of mijn bak ook weer los en mul wordt als het langere tijd droog is, maar dat maken we vast nog wel een keer mee aankomende zomer!
Ik had hetzelfde probleem, heb de sproeiers er veel op gegooid en de paarden erin los gegooid En de hengstengroep stond erop in de winter, sindsdien is het de fijnste bodem op het terrein
Wij hebben nu last van een erg slechte/modderige buitenbak, heel irritant. Wij hebben de bak vorig jaar laten omploegen en kokosvezels erdoor laten doen, maar moet eigenlijk zeggen dat de bak dit jaar net zo slecht is als vorig jaar toen er nog geen kokosvezels door zaten dus dat is bij ons niet echt goed bevallen!