Welk scheerapparaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Welk scheerapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 13:23

Hey bokkers,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet echt het antwoord vinden op mijn vragen..

Wat ik zoek:

- scheerapparaat voor gehele lichaam
- vooral van belang: hij moet heel erg stil zijn! (gaat gebruikt worden voor paarden die niet eerder geschoren zijn)
- budget is max 300,- (mag evt iets oplopen als het uitmuntend apparaat is)
- vervangende scheermessen niet duurder dan 40,-
- al met al een sterk apparaat (niet een die 3 scheerbeurten meegaat), goede moter en niet snel oververhit, ik wil graag meerdere paarden op 1 dag kunnen doen met max 1 a 2 pauzes per paard. Ik wil dus niet telkens moet stoppen en wachten tot het apparaat 'afgekoeld' is.

Nu heb ik er twee gezien die mij aanspreken omdat ze heel stil schijnen te zijn..

1 Paarden Scheermachine Constanta 3
2 Heiginer Progress

Kan iemand me vertellen of deze geschikt zouden zijn? iemand verder nog een ander merk/type wat ik zou moeten overwegen

Alast bedankt

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 14:37

Wat ik trouwens vergat te vertellen: ik heb een aandoening aan mijn handen waardoor ik moeite heb met het strekken van mijn vingers.. Dus hij moet een goed handvat hebben, het liefst zo stabiel en stil mogelijk in de hand liggen en niet te groot/ grof zijn..

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de liscop lite

Jenny21

Re: Welk scheerapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:18

Ik heb laatst ook gezocht en kwam uit op de Heiniger Progress. Oa te koop bij de Paardendrogist ;-)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:27

ik werk met de heiniger progress, rond de 60 paarden per jaar, meerdere per dag (en gewoon achter elkaar zonder af te hoeven laten koelen). Ik ben er zeer tevreden over. Hij is vrij stil, licht in gewicht, gewoon een prima machine.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:36

Ik heb een constanta Rodeo om te scheren. Heel fijn apparaat, licht gewicht en wat smaller dan de Constanta 3 Paard. Zelf ook problemen met mijn handen en kan met dit apparaat rustig doorscheren zonder last te krijgen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:41

Dank je wel voor de tip!.. ga even googlen/overwegen..

Edit: ik zie inderdaad dat hij heel licht is ( Top! ) maar hoe stil/luid is hij? want gaat hij er vooral om dat hij in de eerste plaats stil is..

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:04

Geluid is naar mijn idee een stuk minder dan bij andere apparaten.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:27

Ik heb de liscop lite en die bevalt prima! Je scheert er zo het hele paard mee, streeploos en weinig geluid. Echt een aanrader. op www.macrovet.nl gekocht, daar is hij nu onder de 300 euro volgens mij.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:29

Ik heb de heiniger progress deze winter ook gekocht, en mijn stresskip er helemaal mee geschoren, zonder problemen. Je kunt ook nog normaal met elkaar spreken, hij is echt heel stil.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 15:43

Linky: mag ik vragen hoe hij in de hand ligt? is hij prettig in gebruik voor je handen (kan je bijv in 1 keer je paard scheren?) en hoe snel wordt hij warm.. moet je veel stoppen tussendoor mbt afkoelen?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:11

Vandaag heb ik er 2 shetten meegeschoren, waarvan een met een gigantische dikke ondervacht (een ijsbeer is er niks bij).
Met de eerste shet zijn we ong 2 uur bezig geweest, wel met iedere 15 min olieen en soms even de haren eruit vegen.

Wel verstandig om een extra set messen bij te kopen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:15

Ik scheer met gemak 3 pony achter elkaar met de heiniger progress, hij wordt motorisch niet warm. De messen kunnen, bij te strak aandraaien, wel warm worden. Maar dan moet je gewoon de messen vervangen.

Ik scheer er ongeveer 70 paarden per jaar mee, dit is inmiddels mijn tweede jaar dat ik ermee scheer. Hij heeft 1 keer onderhoud gehad in die tijd (puur ter controle). En hij heeft me nog nooit laten zitten.

liklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:23

ik heb zelf een sectolin scheerapparaat
hij bevalt erg goed

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:54

Ik heb de liscop lite en ben er tot nu toe heel tevreden over!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:51

ik heb een aesculap econom. hij is iets boven je budget, maar echt een topapparaat.

ze zijn oerdegelijk en daarmee hoef je zowiezo echt geen pauzes te houden om hem af te laten koelen.

hij blijft ook redelijk waardevast, dus mocht je er ooit vanaf willen krijg je er ook nog een leuk bedrag voor terug.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 02:48

Ik scheer al jaren met een Liscop 3000. Nooit problemen mee gehad.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:15

Ik heb de Esculap Econoom II, hele fijne scheermachine. Maakt wel het nodige geluid, maar scheert door alle vachten heeft! Van shetlander tot fjord tot KWPN-er. Word ook niet warm trouwens.