Ik ga mijn paard midden/eind februari voor de 1e keer laten scheren. Mijn paarden staan namelijk dag en nacht buiten, en dat wil ik ook in de winter zo houden. Daarom scheer ik pas heel laat, want een deken kan namelijk nóoit de vacht vervangen. Ook ben ik pas sinds 2 weken de training weer aan het opbouwen, en door de zachte winter heeft mijn paard niet zo'n extreem dikke vacht. Ik heb dus helemaal geen last van zijn dikke vacht.
@ hafljelinger waarom scheer je je paard dan ?? dit jaar zou ik mijn paard geen 2de maal scheren met de zachte winter maar vorig jaar heb ik hem ook 2x geschoren
mijn pony wordt weer wollig, dus ga binnenkort voor de tweede keer scheren. gezien de vorst nu weer geweest is (voorlopig tenminste) denk ik dat ze er dit weekend aan moet geloven.
Wij proberen eigenlijk niet te scheren! Zodra het kouder word gram bij op. Zorgen dat ze dun in het haar blijft en als het te dik word dan scheren we pas. Maar je zou nu prima kunnen scheren hoor.
Naar mijn mening maakt het niet zo heel veel uit wanneer je scheert. Ik heb mijn shet deze 'winter' al voor de 3e keer geschoren! Het ligt er denk aan wat je met je paard doet? Als je lekker 'traint' etc, zou ik gewoon gaan scheren! Vacht groeit uiteindelijk toch wel weer aan. Ook als je over een maand (of 2) gaat scheren
Ik scheer mijn tinker nu niet meer. Hij heeft inmiddels weer een vachtje opgebouwd, en ik hoop dat ik sneller van dekens wisselen af ben in de lente. Dat ie dan voldoende vacht heeft opgebouwd. Vind de lente een drama met koude nachten en soms al warme dagen. Ik hoop altijd dat mijn paard in die periode weer zonder deken kan.