Paard buiten, wei vol water

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Paard buiten, wei vol water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 13:40

Hoi bokkers,

Ik sta met mijn paard in een uiterwaardengebied, ze is gewend om 24/7 buiten te staan met schuilstal.
Het is een beetje heuvelachtig terrein en de schuilstal ligt echt op een terp.
Nu is het zo dat de weilanden voor een groot deel zijn ondergelopen, zo ook de route naar hun schuilstal.
Het is niet zo diep (met laarzen aan hou ik het droog)
Nu staat mijn paard hooi te eten op een droog stukje maar ze is natgeregend en staat vol in de wind.

Mijn vraag: moet ik haar binnenhalen?
of door het water naar de schuilstal leiden dat ze zelf kan kiezen? (met risico dat ze terug rent naar haar maatje)

Ze rilt trouwens niet om zich warm te houden en (behalve de wind) is het niet koud buiten.

p.s. het water stijgt niet meer maar de sluizen om het af te voeren zijn ook nog niet open gezet.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:37

Staan Kim en Sil nu bij elkaar buiten de stal? Ik kom zo wel even kijken, dan kunnen we samen bepalen wat we doen, ze kunnen evt best een dagje in de bak.

Overigens zag ik je paardje gisteren nog vol door de plassen galopperen dus zij lijkt er wel plezier in te hebben :D

Rider01

Re: Paard buiten, wei vol water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:51

Zoals in je pb staan ze dus voor het hek al sinds gisteravond..
maar nu het regent...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:55

als ze door de plassen gelopen hebben om te spelen staan ze nu waarschijnlijk voor de poort omdat er hooi ligt en ze het nog lang niet koud hebben.
Eerst eens proberen of als je hooi meeneemt naar de schuilstal ze mee willen komen...

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 15:43

Ben net nogmaals richting schuilstal gelopen, helling is wel erg modderig.
Heb haar toch binnengehaald (uitloop stal dus ze heeft een buiten plaatsje), ze ging zelf meteen naar binnen.
Als die eigenwijs weer buiten staat zet ik haar weer in de wei, of als het droog is.

Bedankt voor de antwoorden.