Shetlander scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WendyShet

Shetlander scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 21:45

Hoi,

Mijn shetlander heeft last van de jeuk en schuurt ook. Nu zit ik er aan te denken om hem te scheren.
Zijn benen laat ik dan ongeschoren.
Maar aan wat voor deken moet ik dan denken? Hoeveel grams?
Hij loopt overdag buiten met schuilstal en 'nachts staat hij op stal. Met het slechte weer staat hij wel iets minder lang buiten.
Ik heb zelf geen ervaring met dekens en scheren. Ik heb altijd met shetlanders gewerkt nooit geschoren werden.

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.. Het scheren laat ik wel door iemand anders doen :D

Merel_Claire

Re: Shetlander scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:32

Scheren is voor jeuk een goede oplossing. Ik zou dan kiezen voor een deken rond 300 grams.

Manegekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:46

Gewoon een normale deken denk ik? niets dunners ..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:00

minimaal 200 grams :) het is nu niet zo koud buiten en snachts staat hij op stal dus is het ook niet echt koud.
als het kouder wordt is 200 niet genoeg. dan heb je een dikkere deken nodig of een stal/onderdeken eronder.

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:11

ligt eraan hoe je stalt denk ik en wat je shet ervan vind.
Mijne is ook geschoren ( met de haren mee, is nog ong dikke cm, dus niet zeer kort), loopt zonder deken kan wel wanneer hij wil stal in. Als ik hem een deken op doe, ook al is het alleen een regendeken gaat hij weer schuren dus de mijne staat altijd zonder mijne heeft echt een hele dikke vacht ik kan vrijwel nergens op de huid kijken daar moet ik in zijn wintervacht heel erg mijn best voor doen. Laat wel de benen en zijn hoofd staan. Je zou hem ook nog een model kunnen scheren ( bijvoorbeeld deken model) om hem te laten wennen en pas als hij dan nog schuurt de rest.

robinnatraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:09

Ik zit er ook over te denken om mijn shettie te scheren maar nu was mijn vraag of je er dan een dekentje oplegt met een hals of zonder en hals? En hoeveel grams als hij altijd buiten staan maar met een goede schuilstal?