ja iedereen heeft het wel eens. paardje uiit de stal opzadelen rijden, en na een half uur zweten. ja heel simpel zweetdeken erop, half uurtje wachten en winterdekentje op.
Bij mij gaat het toch net ff iets anders. Ik doe altijd heel rustig met angel, ze zweet onder haar deken zelf niet, ik ga rijden, en bij het instappen blijft ze droog. het eerste rondje draven, dan is ze een echte sneltrein... na 2 rondjes is ze haar energie wel kwijt en dan heb ik een goede arbeidsdraf, maar al naar 15 minuten merk ik dat ze gaat zweten. Ik rijd nu de laatste tijd nog maar 20 minuten gewoon omdat ik met dat zweten zit.
ook als ik der onder de zweetdeken zet. Eerst een half uur, dan is ze nog steeds nat, zet ik haar onder een andere zweetdeken ik wacht dan meestal kwartiertje en dan nog eventjes zonder. Soms is ze dan nog vochtig maar leg ik toch maar de winterdeken op.
Scheren is jammer genoeg geen optie, heb niemand die het voor me kan doen, ook weet ik niet echt of het wel goed is. Het is een haflinger met een flink dikke vacht, helemaal scheren zou dan helemaal niet kunnen. ik dacht ook al aan een jachtmodel, maar aangezien ze meestal toch overal zweet heeft dat vrij weinig zin..
Wie o wie weet raad. of word het de komende 4 maanden maar afzien en wachten tot dat de vacht gaat vallen
?