Bekent met Mud Screen, anti modder en mok?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mijnluxor

Bekent met Mud Screen, anti modder en mok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 15:36

Iemand bekend met Mud Screen?

het klinkt fantastisch natuurlijk :D , maarja in hoeverre werkt het?,
en is het niet chemisch?

(mijn pony heeft een witte staart, zou het daarmee ook kunnen insmeren de onderkant, dan trekt de modder er niet in, en is er minder verkleuring..)

Afbeelding

Mud Screen 500ml
Zorgt voor een effectieve waterdichte barrière.
Voorkomt plakken van modder aan de benen.
Beschermt tegen bacteriën die mok veroorzaken.

Gebruiksaanwijzing
Regelmatig preventief gebruik tijdens de wintermaanden zal helpen om de benen van uw paard gezond te houden. Bevat dimethicone om water extra af te stoten alsook PCMX en cetrimide om bacteriële infecties te voorkomen.
Goed schudden voor gebruik. De onderbenen wassen en goed afdrogen voor u het product in voldoende hoeveelheid aanbrengt.
€ 10.57 agradi

mijnluxor

Re: Bekent met Mud Screen, anti modder en mok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 18:57

niemand??

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:59

Hehe...
Dus als ik het goed begrijp, sluit je de haren en de huid compleet af van de buitenwereld?
Lijkt me totaal niet gezond :n

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 19:43

ja ik weet het niet.. moet eigenlijk even iemand hebben die de ingredienten kan bekijken..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:35

Dit lijkt me ook geen bevorderlijk middel. Die modder droogt wel weer en dan borstel je het er zo af, als het er al niet af is gevallen.

Wat betreft die witte staart: het zal vast een beschermende laag vormen, maar hoe vervelend is dat middel er dan weer uit te wassen?
Ik ben benieuwd naar het resultaat van die witte staart, en hoe het is nadat het er uit gewassen is (of heb je een ander goedje nodig om het weer te verwijderen?) straks knappen alle haren af....Misschien beter een staartzak gebruiken tegen de modder. Hier lopen de "witte staarten" igg gewoon paard te wezen en maken zich mooi vies. Komt in het voorjaar wel weer, die witte staart. :j

Ik weet een prima middel tegen mok, zelf te maken: 1 tube zinkzalf (bij Kruidvat, Aldi ed) en een pot Levertraanzalf (Welkoop of Boerenbond). Op 1 eetlepel levertraanzalf doe je 1 tube zinkzalf. Mengen en smeren maar. Werkt perfect. Huid blijft soepel en de wonjes genezen zeer snel. Het heeft nl een drogende werking (zinkzalf) maar ook een werking om de huid soepel te houden (Levertraanzalf).

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 15:46

ja mok heeft ze niet, maar die van mij is echt een moddermonster, maar ik denk dat ik het niet ga kopen, vind hier ook weinig reacties..
het is meer om die staart wit te houden, en een staartzak vind ik persoonlijk veels te overdreven idd.