Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ireen_ schreef:Nee ik sta niet meer bij heeremans, maar aan de rand van santpoort noord nu
Ik gebruik op advies van de dierenarts een enkele keer 1 of 2 streepjes tranquigel, bij storm bijvoorbeeld omdat ze dan wel erg fris kan zijn. (niet zo gek, ik stap al 9 maanden). Daar reageert ze voldoende op om relaxed te zijn maar niet de controle over haar spieren kwijt. Overdag zal ze dat ook krijgen als ze buiten staat op oudjaarsdag. Zover ik weet mag ze daar gewoon mee eten.
Merel_Claire schreef:Ireen_ schreef:Nee ik sta niet meer bij heeremans, maar aan de rand van santpoort noord nu
Ik gebruik op advies van de dierenarts een enkele keer 1 of 2 streepjes tranquigel, bij storm bijvoorbeeld omdat ze dan wel erg fris kan zijn. (niet zo gek, ik stap al 9 maanden). Daar reageert ze voldoende op om relaxed te zijn maar niet de controle over haar spieren kwijt. Overdag zal ze dat ook krijgen als ze buiten staat op oudjaarsdag. Zover ik weet mag ze daar gewoon mee eten.
Met 1 of 2 streepjes wel, maar dat is dan ook een hele lage dosering. Als ze daar al goed op reageert is het een mooie oplossing.
Kimkimmertje schreef:slim1 schreef:kalmi-ject geven. kan je bij agradi.nl bestellen.hoe nerveuzer het paard wordt hoe strenger dat het spul werkt. blijven bij de les maar het spul verslapt de spieren bij plotselinge bewegingen.
Zou ik niet doen. Paard blijft zich hetzelfde voelen, maar kan het alleen niet uiten.
's ochtends 1,5 streepje tranquigel gegeven en daarmee gewoon rustig de hele dag buiten gestaan in het geknal. 's avonds laat heeft ze nog 2 streepjes gehad en ze heeft om 12.00 even staan hupsen, toen toch de bovenluikjes dicht gedaan en daarna werd ze rustig.