Wat te doen bij sneeuwval..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

Wat te doen bij sneeuwval..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 21:47

ik zit me nu al een paar dagen af te vragen, hoe ga ik het oplossen als er een pak sneeuw ligt?

Wij hebben alleen de mogelijkheid om buitenritten te maken.. hoe zouden jullie dat doen in die omstandigheden? Paarden staan zonder ijzers.

Vroeger reed ik dan wel gewoon, wel op de goed begaande wegen of stukje stappen door het gras, maar dat was met de shetten.. nu met de belgen vind ik het eigenlijk doodeng.. bizar, want 3 jaar geleden heb ik nog wel een keer buiten gereden toen er nog sneeuwlag, was al wel een paar dagen oude sneeuw, wegen goed begaanbaar.. Paard is namelijk sinds juni onder het zadel en heeft soms nog weleens de neiging een pasje te versnellen, ben dus bang dat ze uit gaat glijden? ( ook omdat ik weleens uitgegleden ben met een paard, niet door sneeuw.. maar daardoor ben ik zo ie zo op gras soms al benauwd.. )

Hebben jullie oplossingen/ideeën daarvoor?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:36

gewoon rijden, alleen daar waar de sneeuw tot ijs is gestampt is een probleem....

maar wees gerust, het gaat dit jaar niet sneeuwen, alleen maar regenen en waaien :+

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 22:39

Arabesk schreef:
gewoon rijden, alleen daar waar de sneeuw tot ijs is gestampt is een probleem....

maar wees gerust, het gaat dit jaar niet sneeuwen, alleen maar regenen en waaien :+

Dus op de gestrooide en niet aangestampte stukken valt er gewoon te rijden?
Dat het op korte termijn gaat sneeuwen zie ik ook nog niet gebeuren, maar verwacht toch wel enige sneeuw ...

Silence

Re: Wat te doen bij sneeuwval..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:41

Inderdaad, door vers gevallen sneeuw kun je zonder problemen rijden :j
Gaan wij ook gewoon doen als het ooit nog gaat sneeuwen haha.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:43

let op straks krijgen we pas weer in maart sneeuw :D

maar inderdaad wel voorzichtig doen, en opletten op ijsklompen onder de voeten.
maar als ze bloot staat zal dat minder zijn dan op ijzers.

van mij mag de sneeuw weg blijven hoor :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:46

Zoals gezegd vers is geen probleem, het tot ijs gestampte is glad.
Wel zeker zijn dat als je op gras rijd er geen putten zijn... die zie je niet met sneeuw er over

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:48

Wellicht dan nog even een stomme vraag van iemand die wel in de vrieskou heeft gereden, maar verse sneeuw en sneeuw uberhaubt tot nu toe heeft gemeden te paard: Hoe zit dat dan met draven en galopperen, bijvoorbeeld bij verse sneeuw in je buitenbak?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 22:49

Snadrem schreef:
Wellicht dan nog even een stomme vraag van iemand die wel in de vrieskou heeft gereden, maar verse sneeuw en sneeuw uberhaubt tot nu toe heeft gemeden te paard: Hoe zit dat dan met draven en galopperen, bijvoorbeeld bij verse sneeuw in je buitenbak?

goede vraag, ben benieuwd.. die van mij houd absoluut niet van staprondjes, draf is alles bij dr. ( we kunnen wel stappen hoor.. :P )

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:52

Met verse, zachte sneeuw kun je gewoon draven en een verantwoord galopje doen :j

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:02

Ik ga ook buitenrijden met de sneeuw denk ik :j
Wij hebben hier een polder, maar je moet soms een weg over, zal ik dan even moeten afstappen of dan weer omdraainen ofzo?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:16

Ik kan een rustig handgalopje doen als het verse sneeuw is. Wel alleen op de paden waar geen kuilen inzitten. (we hebben half verharde menpaden waar bijna geen kuilen in kunnen komen doordat er puin tussen ligt.) Mijn paard is uit zichzelf extra voorzichtig met andere omstandigheden dan normaal. Ze past zich dus uit zichzelf prima aan.