dus graag offtopic reacties niet plaatsen. Ook weet ik dat er veel topics zijn met gelijksoortige vragen , maar die komen niet uit in mijn situatie. Het gaat om een 2,5 jarige fjord, hij staat samen met mijn haflinger van smorgens 7 tot savonds 7 buiten, weer en wind zonder schuilmogelijkheid.
Probleem is dat het bij ons ook erg hard waait, de wind rassd min of meer door onze paddock heen......over de velden.
We zijn aan het kijken of het mogelijk is een schuilmogelijkheid te creeeren maar dit kost tijd ivm gemeente endergelijke.
Mijn haflinger is gedeeltelijk geschoren en heeft dus een deken op, fjordje komt uit een opfok en heeft een wintervacht.
We zijn pas verhuisd met z'n alle naar deze plek, vandaar dat ik het dus ook niet wist, de wind.
Is het nodig om de fjord een deken op te doen?
Hij regent tot op de huid nat, hij trilt niet en heb niet direct het idee dat hij het koud heeft, weet ook niet precies waar ik dit aan kan zien.
Ze krijgen overdag 2x hooi in de paddock, onebeperkt gaat niet wegens snel overgewicht.
Waarom ik dit wil weten is, ik krijg momenteel veel opmerkingen als: hij staat echt in een flinke wind en het regent heel de dag zonder beschutting, zou je hem geen deken op doen?!
Ik twijfel puur omdat ze nergens uit de wind en regen kunnen gaan staan, en dan kan het best lang zijn van 7/7 buiten, of is dat niet zo en kan het prima zonder deken in weer en wind zonder beschutting?
Zouden ze kunnen schuilen van de wind en regen zou ik er nog niet overna denken hem een deken op te doen aangezien er een boel ongemak en gedoe bij komt kijken.
ik ben ook helemaal geen voorstande van dekens, zeker bij dit soort rassen niet.