Welk model scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Welk model scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 00:17

Sorry als dit al eerder gevraagd is, maar ik kon het niet vinden, en ik heb zelf totaal geen verstand van scheren, dus ik dacht ik vraag het maar :P

Mijn paard is na het rijden steeds kleddernat en ik krijg hem dan onmogelijk meer droog. Hij staat met 150 grams deken in de wei overdag en 's nachts in een buitenstal.
Maar ik zit heel erg te twijfelen hoe ik hem wil laten scheren. Want op zijn buik/flanken/borst/hals is hij altijd het meest bezweet, dus dacht ik dat ik het beste de hals, en de onderkant van het lichaam zegmaar kon laten scheren (zoals model 5 hier: ...). Maar de deken komt helemaal niet over de buik heen, is dat dan niet erg koud als hij de hele dag buiten staat? En dan is het toch wel wat kouder, dus dan zou ik er een iets warmere deken op willen leggen, maar krijgt z'n rug en billen het dan niet heel warm? Want dan zou ik weer denken dat ik hem beter helemaal (lichaam bedoel ik dan, niet hoofd, benen en zadelplek) kan laten scheren, omdat alles het dan even warm heeft onder de deken..

Wie weet raad? :+

_suus19_

Re: Welk model scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 12:40

Juist, dan is het natuurlijk wel handig om wat neer te zetten op de puntjes :P
Ik bedoel model 5 hier: [SV] Scheren

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:56

Ik scheer mijn paard al ruim 5 jaar met dekenpatroon. (hals, buik) en heeft tot vorig jaar altijd 24/7 buiten gestaan met schuil. Dus ja het kan. Ik heb mijne nu onder de 200gr staan en merk wel dat hij op zijn kont/ rug ietsje warmer heeft komen wat haren uit maar zweet niet dus in mijn ogen niet te warm.