Mijn shet is geschoren, maar staat nu wel 24/7 binnen (wel een paar uurtjes per dag buiten in de bak en dan heeft hij zoiezo zijn deken op). Hij heeft nu binnen een staldeken 200 gram op en staat behoorlijk te zweten eronder (hij is midden oktober geschoren). Hij wil ook graag van zijn deken af en probeert hem steeds af te krijgen, en dat lukt hem ook!. Wat vinden jullie? Binnen zonder deken en buiten met? Of een ongevoerde deken op stal ofzo? De stal is vrij warm binnen, ik sta met mijn winterjas ook te zweten in de stal als ik bezig ben, zijn stal staat namelijk dicht aan het huis dus hij vangt nogal wat verwarming van het huis op. Ik merk ook aan hem dat hij steeds minder actief word van dat zweten onder die deken, wil hem echt graag af doen, maarja vat hij dan geen kou?
Je kunt toch ook een lichtere deken kopen? Het is nog niet echt koud nu dus dat ie onder 200 gram zweet binnen is niet heel gek. Ik zou niet zonder deken doen, als het dadelijk gaat vriezen dan kan het 's nachts wel koud worden.
jesito
Geplaatst: 27-11-11 09:40
Waarom staat die onder deken, wordt ermee gewerkt? Laat de deken af en laat het de pony zelf regelen en anders weer scheren en deken op of inderdaad een lichtere aanschaffen. Een regendeken is vaak al genoeg.
Voor degene hierboven er staat dat de shet geschoren is , dus dan is geen deken niet echt een optie.
Zou het idd met een regendeken proberen en buiten wel z'n 200 grams op. Evt. met de koude nachten ook z'n 200 gram en dan sóchtends weer omwisselen als dat mogelijk is.
Oké bedankt voor jullie reacties. Er wordt wel dagelijks met de pony gewerkt om antwoord te geven op jullie vraag. Ik ga even kijken of ik nog een lichter dekentje voor hem heb, en anders koop ik er even 1 voor hem.