Op mijn stage plek hebben ze scheerapparaten te koop en deze zijn voor zowel koeien, schapen en paarden.
Nu zat ik te denken over het aanschaf van een scheerapparaat maar besefte ik dat mijn vader ook nog een scheerapparaat voor de koeien en schapen. Kan ik hier mijn paard mee scheren?
Weet iemand of deze ook meer geluid maken dan een speciale paarden scheer machine doet?
Volgens mij is het zo een:
http://www.google.nl/imgres?q=koeien+sc ... =102&ty=60
Maar dan in het groen en ik weet niet precies of de kop het zelfde is. (Hoeveelheid tanden)
Ik heb hulp onder het scheren dus dat komt allemaal goed. Wilde alleen even wat informatie of dit kan ja/nee en zo nee, waarom niet?
Daarnaast ook nog de vraag welk patroon ik mijn paard het best kan scheren?
Hij moet lichte tot normale arbeid verrichten, maar ben altijd een poos bezig met uitstappen en hij is dan ook zeik nat na enige tijd.
Mijn hand kan bijna verdwijnen in zijn hals.
Ik zat zelf te denken aan helemaal kaal behalve benen en hoofd en dan nog een dekje op laten.
Hoop dat iemand me meer wijsheid kan meegeven.
Groetjes, [Giolli].

) en uiteindelijk heeft ze een andere messenset gekregen "speciaal" voor paarden. 
. Haar veulen, toen jaarling, was nog nooit geschoren en vond het ook wel eng. Dat is natuurlijk logisch. We hebben er wel een hele klus aan gehad maar hij moest er vooral aan wennen. Toen ik hem later in het jaar nog eens scheerde ging het al een stuk beter. Anders zou je ook watten in de oren van je paard kunnen doen, heeft ie minder last van het geluid. Ik denk wel dat een apparaat voor koeien en schapen beter is voor pony's/paarden met een dikke vacht, die komt er beter doorheen.