Wel of niet scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Wel of niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 18:44

Mijn pony is een paardje die zich aardig in de haren werkt iedere winter. Eigenlijk is hij dan een soort van veel te grote shetlander :Y)
Nu is het zo dat de dierenarts mij wegens omstandigheden heeft geadviseerd om hem niet te dik in de vacht te laten zitten, zodat hij na het zweten niet zo lang hoeft te drogen.
Paardje staat niet aan huis dus is lastig als ik 2, 3, 4 uur moet gaan zitten wachten in de kantine tot meneer droog is en weer naar buiten mag.

Hij staat al met 300grams deken op, maar zijn haartjes groeien en groeien |o
Hij krijgt het niet te warm onder de deken, maar zijn haren zijn desondanks gewoon lang en dik.

Nu is het zo, dat we druk aan het trainen zijn voor aankomend seizoen endurance en dat hij zich wel iedere training behoorlijk in het zweet werkt.
Hij is dan bezweet van de helft van zijn nek tot onder het zadel en borst. Als we heel erg hebben getraind, wordt hij in zijn liezen ook nat en druipt dat uit naar zijn knieën achter.

Ik vroeg mij af of het verstandig is om hem te scheren, zodat hij niet zolang binnen hoeft te staan na het trainen (en ik dus niet zolang hoef te vervelen in de kantine)...
Zoja, is het ook mogelijk om hem niet helemaal kort te scheren? Dus dat hij gewoon een klein beetje minder haar heeft?
Ennnnn moet ik hem dan helemaal laten scheren of gedeeltelijk?

Tell me *\o/*

Merel_Claire

Re: Wel of niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:02

Ik zou kiezen voor helemaal scheren en een dikke deken op.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:34

Scheren en een lekkere dikke deken op.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 18:03

Ik heb iemand gecontact om hem professioneel te laten scheren. Heb het zelf namelijk nog nooit gedaan en het hoeft voor mij niet verpest te worden :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:06

goed zo, ik zou in jouw geval ook scheren en een extra deken erbij onder leggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:28

Scheren :j

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:56

Je rijd veel buiten en en hij staat ook veel buiten? Ik zou hem scheren en de benen en hoofd er dan inlaten of tot op de kaak scheren. Hals deken erop zodat hij verder lekker warm is :) .

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 00:39

Top bedankt allemaal!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:23

En? Is je paard inmiddels ontdaan van z'n wintervacht?