haargroei na het scheren van een koudbloed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Just_Jill

haargroei na het scheren van een koudbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 22:25

Ik heb een Tinkermerrie die ik scheer omdat ze met het rijden drijfnat word zelfs als we het rustig aan doen. Alleen heb ik haar nu al 3x geschoren want haar haar groeit echt heel erg snel weer aan niet normaal. Kent iemand deze problemen? Of heeft iemand tips? Heb intussen zelf al een onderdeken gehaald omdat het dan misschien minder snel gaat...

Merel_Claire

Re: haargroei na het scheren van een koudbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:42

Je kunt hier helaas niet veel meer aan doen, dan gewoon een goede deken op te doen. Het houdt je in ieder geval lekker bezig!

Just_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 11:29

Dat is 1 ding wat zeker is... Ik dacht misschien andere voeding ofzo want dat heb ik ook wel eens gehoord

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:40

Ik heb mijn tinker geschoren en het haar groeit wel aan maar niet zo snel als wat jij nu omschrijft. Hoeveel grams gaat erop?

Just_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 12:45

heb 1 van 250 maar heb nu een onderdeken er onder gegooid hopen dat het nu beter is...

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:59

Je hebt je merrie waarschijnlijk geschoren toen de wintervacht nog 'in de maak' was, dan groeit het haar veel sneller terug en moet je het dus weer opnieuw doen. Als ik scheer stel ik het daarom meestal uit tot half november.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:56

Hier hetzelfde probleem. Had haar ook al vroeg geschoren en 300gr opgedaan. Bleek afgelopen dagen toch veel te warm en de teddyvacht is alweer terug. Ik wacht nu nog even met scheren en heb haar onder een wollen deken staan nu. Ik ben van plan om haar volgend weekend nogmaals te scheren. Helemaal op de benen en het hoofd na.

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:24

Denk dat het nu wel langzamer zal groeien nu zijn wintervacht groei periode eigenlijk over is en je nu meer gram erop hebt liggen.

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Heb mij cob in oktober geschoren omdat het toen inderdaad al zo lang was dat hij zeik nat werd.
Nu is het alweer zo lang dat ik kan scheren. Twijfelde al of ik te weinig gram (200) had om gedaan (hij is in deken model geschoren met halve hals) maar op sommige dagen was hij gewoon onder zijn deken aan het zweten van de warmte...

Zit nu in dubio of ik hem nu helemaal zal scheren en goed dik inpakken (staat buiten met vrije toegang stal), vooral zijn schouders worden nu ook nat bij het rijden en moet dan alsnog wachten met zweetdeken om voordat de winter deken er weer op kan.

Just_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 18:30

Nou ik heb Jill wel helemaal geschoren... behalve het hoofd en de benen nahjah de bovenbenen een klein stukje. Heb haare ook vroeg geschoren omdat ze al snel dik in haar vacht zat en nu ziet het er ook nog es heel erg grappig uit het is net een poedel met hele behaarde benen en een fluffy hoofd :D