Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(behalve dat het de weerstand door elkaar gooit) pheebs1992 schreef:Ik heb mijn 1.5jarige vorige winter ook een deken opgelegd, hij had gewoon géén winterhaar en stond te bibberen in de wei. Ook dit jaar heeft hij er opnieuw een op. Liever een deken erop dan dat ie ziek in de wei staat
voorzover ik weet is het niet aan te raden jonge paarden t/m 2en half zegmaar dekens op te doen,tenzij ze ziek zijn. ze moeten als ze opgroeien weerstand opbouwen en gezond groot worden,en dat kan niet als je ze te vroeg al gaat pamperen..kindertjes krijgen ook allerlei ziektes,dat hoort er bij om gezond groot te worden en anti stoffen op te bouwen. maar hier wil ik niet mee zeggen dat veulens aldoor ook maar ziek moeten worden,alleen dat opgroeien van jonge paarden gaat om weerstand krijgen
niet in de dekens dus voor hij zadelmak is zegmaar. succes, groetjes deess
Nergens voor nodig, die maakt vanzelf haar aan hoor
Ze staan altijd op de weide
nadita schreef:Ik had mijn jaarling ook onder deken. Ze kon in het voorjaar heel slecht door haar wintervacht komen, waardoor ze zich kapot schuurde. Toen geschoren en onder deken gezet. Die winter erna (toen was ze 1,5 jaar) opnieuw onder deken gezet om aanmaak winterhaar tegen te gaan. Heeft perfect geholpen.
Ik zou het alleen doen als er een noodzaak of reden voor is.