's avonds in de winter naar je paard, wie meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

's avonds in de winter naar je paard, wie meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:39

Hooi allemaal,

Ik vroeg me eigenlijk af, wie er eigenlijk verplicht is(school,stage, werk) om 's avonds naar de paarden te gaan?

Mijn stage periode begint vanaf maandag en dus zal ik dan alleen maar 's avonds kunnen.

Wie doet het nog meer, en wat doen jullie zoal en welke reflecterende materialen hebben jullie?
Ik heb helaas alleen een buitenbak tot beschikking, dus dan word het helaas veel bak.

Liefs.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:40

Ik ook, helaas. Hoop dat de eigenaar snel de verlichting aansluit. Dan kan ik ook nog eens in de avond gaan rijden!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:42

Ik heb zo les, in het donker dus.
Probleem wordt mijn dametje uit de wei halen, het is nogal groot hier dus dat wordt zoeken :+

In de avond rij ik alleen in de bak, puur omdat hier types rondlopen waar je liever niet bij in de buurt komt en m'n paardje nog niet zoveel buiten gereden heeft (vind het dan onverantwoord met haar op pad te gaan in het donker)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:43

Ik kan niet rijden dan, geen verlichting en ook geen bak helaas! Voeren doe ik met een hoofdlamp op :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:44

ik rij altijd 's avonds, zowel zomer als winter. Heb verlichting in de bak.

Heb de bak aan stal en hoeft dus niet over de weg. Jij wel?

Buitenritjes beperken zich inderdaad tot het weekend helaas maar ik ga niet in het donker de heide op ivm kuilen en kans op struikelen.

Gewoon warm aankleden, ik rij door tot de bak te bevroren is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:44

Heb gelukkig wel een baklamp die ik vanmiddag heb nagekeken(zo'n leuke lantaarnpaal ding :+), en we hebben in/rondom de stal genoeg licht, alleen vind ik het zelf denk ik een beetje raar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:45

@Marlies
Jaa, onze bak zit aan de stal vast, dus dat is het hem gelukkig niet!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:45

Ik rij ook vooral 's avonds. Nu een beetje vervelend omdat ik in het donker naar het land moet, maar straks als ze binnen staan is het ideaal. Wij hebben dit jaar voor het eerst ook bakverlichting. :)

Ik hoef maar een heel klein stukje over de weg en daar komt 's avonds geen kip, dus daar ga ik geen reflecterende middelen voor aandoen. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:48

Ik doe het ook, maar ik hou er niet van. Het is donker en koud, ik heb altijd de grootste moeite om het huis uit te komen :')
Rijden in het donker vind ik dan wel weer leuk (in een verlichte bak). Ik kijk soms naar onze schaduw, dat ziet er grappig uit :+

Mirr89

Re: 's avonds in de winter naar je paard, wie meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:50

Ik heb alleen een longeercirkel tot mijn beschikking, ik ga soms 's ochtends vroeg voor mijn werk, of ik rijd in de longeercirkel, daar moet ik het met de straatverlichting doen. Ik probeer alles zo goed mogelijk te plannen dat ik overdag kan rijden. Maar soms laten de wegen/bermen oid dat niet toe.

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:52

ik ga ook 3 dagen per week 's avonds, nu heb ik wel het geluk dat wij een binnenbak hebben als we het terrein van de pensionstal aflopen, maar ook dat is een donker stuk (door een poort met hangslot in het donker) maar niet over de weg. Opzich hebben we bij de stallen en in de poetsplaats wel licht, maar op het pad niet. Soms wel lastig dus...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:54

Ik ga ook 's avonds naar de paarden. 'S middags HW maken (dan kan ik wel eventjes kuil geven), en bokken :+ .
Ik ga dan niet rijden maar wel stallen mesten, voeren, etc.
Gelukkig hebben wij wel overal goed licht :o
Laatst bijgewerkt door Sjors op 16-11-11 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:00

Bij ons is het echt aardedonker op stal. Het ligt nogal afgelegen aan het einde van een onverhard pad. We hebben gewoon stallen en een bak maar alles is onverlicht... Mesten en voeren doe ik 3x in de week met een lamp. Mocht ik willen rijden kan ik wel een aggregaat aandoen en dan hebben we overal licht. In de stallen en in de bak. Maar dan nog zit ik wel aan het eind van een donker pad dus als ik alleen ben komt er van rijden sowieso niks mocht er iets gebeuren dan vinden ze me tenminste niet pas de volgende ochtend brrr.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 20:02

Madeliefjes schreef:
Bij ons is het echt aardedonker op stal. Het ligt nogal afgelegen aan het einde van een onverhard pad. We hebben gewoon stallen en een bak maar alles is onverlicht... Mesten en voeren doe ik 3x in de week met een lamp. Mocht ik willen rijden kan ik wel een aggregaat aandoen en dan hebben we overal licht. In de stallen en in de bak. Maar dan nog zit ik wel aan het eind van een donker pad dus als ik alleen ben komt er van rijden sowieso niks mocht er iets gebeuren dan vinden ze me tenminste niet pas de volgende ochtend brrr.

Aaah jakkes, dat is best eng!
Ik heb mazzel dat ik doordeweeks altijd Richard mee heb, omdat hij mijn Haflinger doet.
Dus mocht er dan wat gebeuren, maar kan je ook niet afspreken met een stalgenootje om samen te gaan :)?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:03

Ik rij ook meestal 's avonds. In de winter/het donker spreek ik ook vaak samen met meerdere stalgenootjes af. Dat is altijd gezelliger, ook als je net lekker warm binnen zit!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:04

Brr en er woont hopelijk wel iemand?

Bij ons is het ook best donker, vooral in het land. Maar het ligt niet echt afgelegen en de staleigenaar woont er ook. Dus dat is niet echt eng. Behalve als ik stal moet afsluiten en de lichten uit moet doen, dat vind ik iets minder prettig. :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:04

ik moet ook altijd s' avonds wegens school en stage,werk van me ouders (vervoer :') )

gelukkig is mijn stal volledig overdekt, (dus binnenbakken,stallen,poetsplaatse,solarium,zadelkamer alles onder 1 dak)
ideaal :j

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:25

Ik rijd ook 4 dagen per week s avonds. Vind het geen probleem: er is voldoende licht bij ons op stal en in de bak/paddock en stapmolen. Eind van de middag gaan de paardjes naar stal, dus geen zoektochten in het land voor mij :+ En er is een woonhuis van de eigenaren bij, dus het duurt geen uren voordat ze mij vinden mocht er iets gebeuren (gelukkig).

Buitenrijden doe ik niet in het donker, vind dat zelf niet fijn om een stikdonker recreatiegebied in te rijden :=

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:26

Sja.... ook in de winter moet je paard verzorgd worden...

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:27

Haha ja dat heb ik dus regelmatig, dat ik het land inkom en tegen het paard zeg: 'Hee ellebel!' Of een ander naampje voor haar, en dat het vervolgens mijn paard helemaal niet is. :') En pony staat me verderop dat zo aan te kijken: >;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 20:28

marjolein_el schreef:
Haha ja dat heb ik dus regelmatig, dat ik het land inkom en tegen het paard zeg: 'Hee ellebel!' Of een ander naampje voor haar, en dat het vervolgens mijn paard helemaal niet is. :') En pony staat me verderop dat zo aan te kijken: >;)

Hahaha omg, dat is best erg!
Dat heb ik niet, staan er maar 2, en 1 is een Haf, en de ander paars met wit :+.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:30

marjolein_el schreef:

Dat heb ik al bij daglicht :+ moest paard van stalgenootje binnen halen en loop al roepend de wei in, om er achter te komen dat ik niet in de merrie wei, maar in de pony-ruinen wei sta :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:31

Ik doe dat niet, ik woon een half uur fietsen van mijn verzorgpaard af, en moet dan langs best stille wegen, waardoot ik dat niet zomaar doe. Wel vervelend als het zo snel donker is!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:35

Ik moet ook meestal in het donker,of meestal begint de schemering waneer ik van huis vertrek.Gelukkig is de buietnbak verlicht dus dat is geen probleem.Wat ik wel jammer vindt is dat we weinig verlichting in de stallen hebben,maar ik denk dat dat nog wel zal veranderen.
Buiten rond lopen(op straat)gebeurt voornamelijk als ik overdag tijd heb.veel veiliger,en anders heb ik voldoende materiaal in mijn kastje om verlicht genoeg te zijn.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:40

Ik moet nu doordeweeks ook in het donker naar mijn paard. Ik kan hem nu nog net in het licht uit de wei plukken. Straks als het weer minder wordt, staan ze binnen. Scheelt weer iets.
We hebben een buitenbak met verlichting, dus ik kan gewoon rijden of longeren. De enige reden waarom ik het niet leuk vind, is omdat we liever buiten in de bossen rijden en dat kan nu dus niet.