Pony schuilstal, geen deken op.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimbeyJarig

Pony schuilstal, geen deken op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 21:25

Hoi!
Mijn New Forest pony krijgt goed veel hooi en daar naast ook brok,
en er staat een schuilstal in de wei. Nou wil ik hem het liefst zonder deken deze winter laten aangezien ik hem het liefst zijn wintervachtje zelf laat regelen.
Nou vond iemand op stal dat een dekentje er het beste op kon, of kan mijn pony wel zonder deken?

PLK

Re: Pony schuilstal, geen deken op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:32

kan prima meid! Daar zijn ze op gebouwd. Als ze genoeg te eten krijgt houdt ze haar kacheltje wel aan

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:02

Je kunt je pony rustig zonder deken laten staan hoor. Hij heeft een schuilstal en voldoende ruw voer dus dat is geen enkel probleem.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:04

Hier lopen ze ook allemaal zonder deken dag en nacht buiten met een schuilstal. Ze krijgen meerdere keren per dag goed hooi gevoerd. Ze vinden het wel prima, heb ook echt niet het idee dat ze het koud vinden ofzo, want ik zie ze alleen in de schuilstal als ik gevoerd heb haha.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:20

Een deken ontregelt de functie van de vacht alleen maar , dus als de pony genoeg vacht heeft , niet doen !Onze foresters staan ook zonder dek dag en nacht buiten.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:22

Kan prima hoor,mijn paardjes lopen ook zonder dek probleemloos in weer en wind. Ze gaan bijna nooit in hun inloopstalletje staan,en dat terwijl ik er zo'n lekker bedje van heb gemaakt...

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:25

Mijn shet staat ook 24/7 buiten, nu nog zonder schuilstal want die is in aanbouw, maar die blijft ook gewoon zonder deken. Ze heeft nu al zo'n dikke wintervacht dat ik haar daar echt geen plezier mee zou doen. Daarnaast is het ook niet handig, want met een deken op kunnen ze de haren niet meer omhoog zetten en kunnen ze dus niet zelf hun temperatuur regelen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:29

mijn arabier heeft niet eens een schuilstal en hij heeft geen deken en hij voelt zich helemaal happy. (Schuilstal durft hij toch niet in)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:59

Lekker buiten laten staan met de schuilstal. Deken is inderdaad niet nodig. Wel als je zou scheren omdat je dan de mogelijkheid om zelf de temperatuur te reguleren weg neemt, maar dat is hier niet het geval.

:)

KimbeyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 16:19

Bedankt! Dit was wat ik precies ook dacht, maar aangezien ik een beetje raar aangekeken werd ze zonder deken te laten staan, begon ik even te twijfelen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:40

Zolang je paard de beschikking heeft over onbeperkt ruwvoer kan dat uiteraard prima. :j

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:41

Hoeft niet, mijn pony staat ook gewoon buiten met een schuilstal zonder deken!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:43

sjonnie48 schreef:
Een deken ontregelt de functie van de vacht alleen maar , dus als de pony genoeg vacht heeft , niet doen !Onze foresters staan ook zonder dek dag en nacht buiten.

klopt, dan moet de mens zijn best doen om steeds niet teveel en niet te weinig dekens op te leggen.... Als jij geen problemen hebt met de wintervacht (met rijden bijv), dan lekker zo laten.