Ervaringen met de bucas freedom turnout (medium) gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HelgaV

Ervaringen met de bucas freedom turnout (medium) gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 18:56

Zoals de titel al aangeeft:

Wie heeft er ervaring met de bucas freedom turnout deken?
Deze deken is wel erg aantrekkelijk geprijsd..
Maar hoe is de kwaliteit van deze deken? Is hij volledig waterdicht? Hoe is de pasvorm?

Ik ben op zoek naar een waterdichte deken met een 150 grams voering. Alternatieven zijn dus ook welkom! De deken dient wel redelijk sloop proof te zijn..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:44

bucas heeft kwalitatief goede dekens.
ik vind ze persoonlijk smal vallen, dus voor een paard met redelijk brede borst niet geschikt.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:28

De stof van deze deken is niet supersterk, als je een sloopproof deken wil kun je beter een bucas smartex rain oid proberen.
Ook qua pasvorm heeft deze deken niet de handige plooitjes bij de borst die hun andere dekens wel hebben.
De deken is dus algeheel wat minder (op de site van de paardendrogist kun je de cijfertjes voor waterdichtheid en stevigheid van de stoffen makkelijk vergelijken), daardoor de prijs ook.
Ik heb het er niet op gegokt, wel zo'n deken gepast ed. Uiteindelijk toch de smartex gedaan.
De pasvorm van bucas is idd redelijk smal bij de borst.(ideaal voor mijn paard ;) ) Vind ze wel een mooi model hebben, maar dat is paardafhankelijk natuurlijk.

HelgaV

Re: Ervaringen met de bucas freedom turnout (medium) gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 11:58

Bedankt voor jullie meningen! Ik vond het inderdaad al een minpunt dat de deken niet zo sterk is.
Inmiddels zit ik te kijken naar een new zealand deken van luba. Deze beloven een stuk sterker te zijn en zijn net zo betaalbaar..

jesito

Re: Ervaringen met de bucas freedom turnout (medium) gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:01

Ik heb de bucas freedom light gehad en ik vond hem slecht waterdicht.