Benen ook scheren bij tinker en tot waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

resdiray

Benen ook scheren bij tinker en tot waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:32

Hallo allemaal,

Vanavond laat ik mn tinker scheren, nu vroeg ik me af of de benen ook (gedeeltelijk) geschoren moeten worden. Hij heeft bij zn knieen wel mok dus misschien wel verstandig zodat het beter te behandelen is?
Tot hoever is dit dan mooi, heeft iemand misschien een foto hiervan hoe dat eruit komt te zien?
En waarom laten sommige een stuk vacht zitten onder het zadel en evt. andere plekken?

Hartje

Re: Benen ook scheren bij tinker en tot waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:37

Als je de sokken van de Tinker wilt behouden dan kun je scheren tot net onder de knie (desnoods wat met het haar meescheren zodat de overgang van kaal naar haar minder groot wordt). Of het pijpbeen aan de voorkant wel scheren en de sokken en hoef/koot deel niet. Ik heb helaas geen foto voor je om het te laten zien.
De zadledekje op de rug is alleen nodig indien je een paard hebt met een gevoelige rug/schoft. Bijv snel kaarl wordt op de schoft of schuurplekken krijgt (indien je een goed passend zadel hebt en regelmatig de dekjes wast kan je prima de rug helemaal kaal scheren. Nadeel van het haar op de rug laten is dat je het in het voorjaar nog lang ziet tijdens het verharen en het stukje als nog na het rijden altijd nat is van zweten onder het zadel.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:38

Nu ga je een hele hoop verschillende reacties krijgen

Het grote deel zal zeggen scheer ze helemaal kaal dan kun je zien tot hoe ver het gevorderd is en is het makkelijker te behandelen

Een wat kleiner deel zal zeggen alleen dat gedeelte wat aangetast is

En de kleinste groep zal zeggen niet scheren
Gebruik de juiste producten dan hoef je niet te scheren ed

Ik hoor bij de laatste groep

Als je gaat zoeken met de zoek functie dan ga je een hoop topic's tegen komen over sokkenpaarden met mok/rasp/mijt etc etc
Er worden verschillende behandel methodes aangeraden