wat is een fijne deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

wat is een fijne deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 10:04

Ik wil graag gaan kijken voor een nieuwe deken voor mijn quartertje.
een winterdeken en een regen dekentje die niet te warm is.

Ook hier zag ik dat er weer ruim voldoende merken en soorten zijn.

Mijn ruintje is wel een beetje een slopertje geloof ik, schuurt vaak langs de wand van zijn stal.
Dus het moet wel een merk zijn die goed slijtvast is, en goed waterdicht.

heeft iemand nog een goede tip voor mij??

Anoniem

Re: wat is een fijne deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:18

Ik heb een imperial riding breeze regendeken gehad die super was, ook heel sterk. Wat mij ook goed bevalt en ik nu heb is Amigo. Thor schijnt ook wel goed te zijn en Harry's horse op zich ook wel, vind alleen deze niet echt sloopproof. Amigo bevalt mij tot nu toe prima maar heb deze deken pas een maand, deze is trouwens door de vorige eigenaar al een winter gebruikt, alles is nog heel.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:54

Horsware Rambo dekens: passen perfect op mijn Quarter en zijn al jaren absoluut sloopproef!
Zelfs bestand tegen wilde henstenspelletjes en dito -tanden ;)

Heb zelf de Rambo Wugs; eentje als regendeken en twee als winterdeken (verschillende diktes).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:19

Lees trouwens even mee, ben wel benieuwd wat andere mensen goede merken vinden.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:23

Ik gebruik eigenlijk alleen maar dekens van Horseware. Prima kwaliteit de heel goed tegen een stootje kunnen !

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:27

Dekens van Stormshield ben ik ook héél tevreden van, en dat zijn ook meer Quarter dekens!
Bij Uhg shop verkopen ze die.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 11:36

bedankt voor de tips allemaal :D

wanwege de pasvorm wil ik dan ook graag een deken die op de quarter afgestemt is.
Het dier moet er heel de dag mee lopen dus moet het ook wel fijn zitten......
Hoe zit het eigenlijk met de prijs kwaliteit verhoudingen??

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:52

Ik heb zelf 1,5 week geleden de Rambo Duo Turnout aangeschaft. Regen- en winterdeken in één.
Ze zeggen dat dit deken 7 jaar mee kan, als dit zo is, vind ik de prijs - kwaliteit verhouding goed. Anders vind ik het erg veel geld :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:57

Horseware! Ik ben dol op mijn Amigo dekens voor mijn Quarter. Het zijn eigenlijk de enigste dekens die een goede pasvorm hebben, en ik heb al best wel wat andere merken versleten. De Amigo dekens zijn kwalitatief erg goed, ze zijn inderdaad sloop-proof en helemaal waterdicht.

Mochten deze dekens op zijn over een aantal jaar stap ik misschien ook wel over op Rambo, maar voorlopig zweer ik bij mijn Amigo's. Onlangs heb ik zelfs al mijn andere merken weg gedaan en werk ik nu met boven en onderdekens door het handige systeem wat horseware heeft waarmee je dekens en onderdekens aan elkaar vast kunt zetten als 1 deken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:04

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:09

pffff daar gaaaaaaaaaaaaaaaan we weer.....
stomme regels hier altijd!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 12:10

er zit nogal een prijsverschil tussen de amigo en rambo dekens.........

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:11

quarterH schreef:
pffff daar gaaaaaaaaaaaaaaaan we weer.....
stomme regels hier altijd!

Regels zijn er om alles overzichtelijk te houden. ;)
Je wilt toch ook niet dat bij WN allemaal vragen over dressuurzadels komen? Wordt beetje onoverzichtelijk en misschien wel zelfs storend dan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 12:13

uhm....ik wil niet vervelend doe hoor maar.......

deze vraag gaat juist specifiek om de quarter ;) ???

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:15

Er zit een enorm prijsverschil tussen amigo en rambo. De dekens zijn volgens mij in pasvorm hetzelfde alleen is de rambo veel sterker van kwaliteit. Hoorde ergens dat de rambo dekens van hetzelfde spul is gemaakt als kogelvrije vesten??

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:17

quartel schreef:
uhm....ik wil niet vervelend doe hoor maar.......

deze vraag gaat juist specifiek om de quarter ;) ???

Daarom is het ook handig een linkje in het topic te zetten wat ik net gegeven heb. ;)

Als het om een deken voor een Haflinger ging, zou het topic ook hier naar toe gaan en niet in [HA].

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:17

Ik zou ook voor Horseware gaan ze hebben ook speciale quarter dekens. Maar over het algemaan is de pas vorm erg goed.
Amigo is een kwaliteit minder dan Rhino of Rambo. De nylon is "iets" minder strak geweven. Is idd de zelde nylon als een kogelvrij vest. en er zitten iets minder extra's op/aan de deken.
Ik heb alleen maar amigo's en ik doe er nu al weer 4 jaar mee. 0 grams, 200 gr en 300 gr. Ze staan er bij mij allemaal onder en ze zijn super waterdicht!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:21

Ik heb nu een paar dagen een wat oudere Rambo leen-deken op mijn paardje liggen en ik wil nu al niks anders meer! Dus ik ga sparen dat ik straks gewoon zelf zo'n ding kan kopen. Ze zijn heel duur, maar ook mij is verteld dat ze jaaaaaaren meegaan!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:21

ja fijn nu krijg je allemaal reacties van mensen met ervaringen waar je niks aan hebt omdat de bouw van de paarden niet overeen komt... daarom stond ie bij western... omdat het specifiek gericht was op WESTERN paarden....
als iemand het bij western plaatst wil hij dus reacties van western ruiters... niet van de rest anders zou het topic daar wel geplaatst worden...

zo grappig, iemand die met een boomloos all-around zadel en los (engels) teugeltje zegt dat ie western rijd mag zn fotos bij western zetten (ookal heeft het in de verste verte niks met western te maken) maar een specifieke quarterdeken vraag moet bij algemeen....

lekker krom weer.
maarja, what else is new?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 12:25

quarterH schreef:
ja fijn nu krijg je allemaal reacties van mensen met ervaringen waar je niks aan hebt omdat de bouw van de paarden niet overeen komt... daarom stond ie bij western... omdat het specifiek gericht was op WESTERN paarden....
als iemand het bij western plaatst wil hij dus reacties van western ruiters... niet van de rest anders zou het topic daar wel geplaatst worden...

zo grappig, iemand die met een boomloos all-around zadel en los (engels) teugeltje zegt dat ie western rijd mag zn fotos bij western zetten (ookal heeft het in de verste verte niks met western te maken) maar een specifieke quarterdeken vraag moet bij algemeen....

lekker krom weer.

:j inderdaad ja
hoe zo een deken op een haf of KWPN ligt doet er niet zo toe, vandaar dat ik het bij western geplaatst had......

sja...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:26

quartel schreef:
er zit nogal een prijsverschil tussen de amigo en rambo dekens.........

Klopt, maar mijn ervaring is toch dat dit het dubbel en dwars waard is.
Met name als je een slopertje hebt. Die Rambo dekens zijn namelijk echt een stuk sterker dan de Amigo dekens.
Enne; in mijn vorige post heb je kunnen lezen dat ik een Quarter heb :D ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:34

@quartel en @quaterH: uit de OP staat alleen dat het om een quater en dekens gaat. Imo is een deken een deken. Per ras verschillen bouw etc., en niet alle dekens vallen misschien fijn op alle paarden, maar regel is dat algemene dekenvragen echt bij SV moeten. Nogmaals: je kunt je link bij wn zetten. Bovendien staat de link naar dit topic nog onderaan bij WN.

En ergens een beetje vreemd dat niets hebt aan de kennis en ervaring met dekens van mensen met niet-quarters. Want hoewel ze de bouw niet kennen van je paard, heb je misschien wel iets aan de ervaring qua merk.

Geloof dat een quater een paard is. De bouw is anders, maar net zo anders als de bouw van een Haflinger vs. KWPN. Die mensen plaatsen hun topics ook gewoon hier bij SV.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:36

dit is geen ALGEMENE deken vraag, maar een specifieke quarter-deken vraag.
dat jij het verschil niet snapt tussen de bouw van quarters en andere paarden dat kan maar die is er wel degelijk, daarom worden er ook vaak speciale dekens voor gemaakt.

dat de haflinger mensen niet opstaan om een eigen deelforum te krijgen kan ik niks aan doen, maar western heeft dat wel.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:37

quarterH schreef:

lekker krom weer.

Nou mijn reactie slaat op dat ik als ruiter die dekens fijn vind. Mijn schoonzusje heeft een Paint (dat is toch een westernpaard ook al is het geen Quarter, maar is die bouw van een Paint en een Quarter dan zo anders?) die staat ook onder een Rambo (de Duo). En die ligt er heel fijn op.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 12:40

dan nog is de logica ver te zoeken imo......

als ik op zoek ga naar artikelen voor mijn quarter dan kijk ik toch eerst op de western unit.
Op deze manier krijg je juist veel meer topics die geopend worden voor de zelfde dingen.
Zoek ik iets voor een haf dan kijk ik in het haf unit etc etc.....
Moet ik dan ook voor ieder seizoen een ander topic openen???