Welke deken schuurt niet?
Ik heb een paard die vrij breed is bij de boeg en zijn hals aanzet is ook best breed. Maar zijn rug is niet zo lang. Dekenmaat 205 (dat heeft hij echt nodig voor zijn boeg) maar die valt dan wel een stukje over zijn staart. Hij is trouwens 1.71/172m. En hij word elke ochtend door stal in de stapmolen gezet.
Ik had een HV polo staldeken met loopsplitten, maar nu heeft hij toch kale plekken gekregen. Hij heeft nu een dikkere Eskadron outdoordeken op ook met loopsplitten, maar die is bij de boeg ietswat krap.
Dus wie heeft nou echt super ervaringen met een bepaalde deken?
Ik heb al goede ervaringen gehoord over de Horseware Rhino deken:

En zelf was ik best gecharmeerd van deze horze royal equus staldeken met extra hoge loopsplitten:

!! Mijn oude pony heeft 10 jaar Rhino dekens gehad. Een keer een andere winterdeken gehad, maar na een paar maanden toch weer een Rhino gekocht. En mijn paard heeft ze nu ook. Super dekens! Goede kwaliteit, nog nooit géén één schuurplek gehad, super waterdicht, lekker licht in gewicht. Ik zweer erbij! Voor mij geen andere dekens. Van de zomer heeft mijn paard een Harry Horse vliegendeken op gehad. Hij had meteen een schuurplek en heeft nu waar het op de schoft zit, witte haren zitten. Deken heb ik meteen weggegooid. Volgende zomer komt er dus ook een Horseware vliegendeken bij.
).