Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ook niet deels. Het deel waar ze het eerst gaan zweten en dus geschoren wordt is vaak ook een zacht deel wat snel afkoelt. Daarnaast moet het lichaam zien te regelen dat het ene deel meer verwarmd moet worden dan het andere. Lijkt mij heel vervelend.. ZusJacobs schreef:Doe hier al een aantal jaar alleen de borst (streep) scheren. Gaat prima zonder deken, alleen bij veel regen/sneeuw krijgt hij dan een regendeken op. Maar in jou geval zou je ze dan ook binnen kunnen laten? Niet hele dagen natuurlijk. Wat ik sowieso handig vind is altijd een dekentje hebben voor nood!
RusselNuwell schreef:Nou, ik zit me af te vragen hoe het kan dat jouw pony's 's morgens nog altijd nat zijn, want dat lijkt me ook niet heel goed... De wintervacht hoort juist vocht heel goed af te geven aan de omgeving. Mijn paard is met een half uurtje op stal staan al weer helemaal droog. Mijn vorige pony had een abnormaal dikke wintervacht, en ook die was zo droog.
sjonnie48 schreef:De shetten kunnen gewoon na de lesssen naar buiten , als ze maar koud gestapt zijn , ook al vriest het , geeft niks , wij doen dit met onze forresters al 4 jaar , gaan gewoon nat de wei op .
Een paard koelt anders af dan een mens , als je het helemaal goed wil doen laat je ze eerst ff rollen in het zand , en dan naar buiten