Rambo Optimo Liner onder 'gewone' deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CKR

Rambo Optimo Liner onder 'gewone' deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:36

Ik ben op zoek naar een 100 gr deken voor mijn paard. In het voor,- en najaar fijn, maar als onderdeken ook geschikt om een andere deken net iets dikker te maken. Om het laatste punt leek het mij handig om voor een onderdeken te gaan ipv een regendeken. 2 regen dekens lijken mij niet fijn en ademend.

Nou heb ik bij agradi deze op het hoofd

Afbeelding
'Deze onderdeken hoort bij de Rambo Optimo en heeft dezelfde grote loopsplit voor optimale bewegingsvrijheid. De onderdeken is verkrijgbaar is vier verschillende diktes.'

De Rambo Optimo Liner. Is deze geschikt als onderdekens wegens de vele singels? Blijft deze ook onder een 'gewone' willekeurige deken liggen?
Van agradi kreeg ik de volgende mail:
'wat de bevestiging en vorm betreft is deze ontworpen voor bij de optimo. Natuurlijk kunt u hem ook voor een andere wille keurige deken gebruiken alleen kan het wel zijn dat de combinatie minder mooi op het paard ligt.'

Iedere mening/tip/ervaring is welkom!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:46

Lijkt mij onlogisch zoveel singels heb je direct een buikflap :') Ik heb zelf de onderdeken van horseware (liner) die heb ik ook onder mijn hh deken ligt en blijft perfect liggen.

CKR

Re: Rambo Optimo Liner onder 'gewone' deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:52

Ja inderdaad. Maar hoe heb jij dat dan opgelost? Heeft die van jou geen singels?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:57

Nee heeft geen singels. Voor een sluiting en achter haakjes waarmee je hem aan je bovendeken bevestigd. Je kan ze van voor vastmaken als je horseware deken hebt maar het is niet nodig. Heb hem al 2 jaar alleen achter vast en is altijd blijven liggen!

Deze bedoel ik:
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... er/116404/

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:05

Volgens mij klopt het plaatje op de site van agradi niet :)
http://www.dochorse.nl/RAMBOOPTIMOLINER100G/product/detail%282977%29.aspx
Hier staat bvb wel een kloppend plaatje. De optimo liner is een gewone liner maar dan met die grote loopsplit erin.

Edit, de gewone liner vond ik opzich best een mooi dekentje, denk dat die 'gewoon' ook wel onder je deken wil blijven liggen :)
Laatst bijgewerkt door Orchid op 10-11-11 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xFlyff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:08

Ik heb een 'gewone' rambo liner onder mijn deken. Blijft heel mooi liggen en heb een paar van die haakjes aan mijn eigen dekenhaken gedaan. Fijne dekentjes!

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:12

Ah, bedankt! Dat is ook wel een mooie, dat is ook meer waar ik naar op zoek was. Ik hoop wel dat hij ook bij mijn paard blijft liggen, kan overdag vrij bewegen en rollen ivm buiten staan.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:12

Orchid schreef:
Volgens mij klopt het plaatje op de site van agradi niet :)
http://www.dochorse.nl/RAMBOOPTIMOLINER100G/product/detail%282977%29.aspx
Hier staat bvb wel een kloppend plaatje. De optimo liner is een gewone liner maar dan met die grote loopsplit erin.

Edit, de gewone liner vond ik opzich best een mooi dekentje, denk dat die 'gewoon' ook wel onder je deken wil blijven liggen :)

Zou wel een hoop duidelijker maken... Ziet er ook meer uit als een onderdeken als die andere.

xFlyff schreef:
Ik heb een 'gewone' rambo liner onder mijn deken. Blijft heel mooi liggen en heb een paar van die haakjes aan mijn eigen dekenhaken gedaan. Fijne dekentjes!

Hoeveel singels heb jij uiteindelijk onder de buik hangen?

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:19

Als je die deken googled, zie je ook de plaatjes van de zwarte deken die orchid noemt. Ook geeft Agradi aan dat de kleur zwart is. Maar waarom dat dan niet bij mijn info mail van de klantenservice vernoemd is..

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:24

De gewone Rambo liner (die van de link van de paardendrogist) blijft super liggen onder andere dekens.
De liner heeft zelf een fijne pasvorm en zoals al gezegd maak je hem makkelijk vast aan de haakjes van de bilkoorden van je bovenste deken.
Ik gebruik ze zelf ook en mijn paarden ravotten er buiten mee en rollen ermee ze blijven super liggen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:00

Zoals al gezegd, het plaatje klopt niet, dit is een plaatje van een outdoordeken, niet van een onderdeken.

De gewone rambo liners hebben geen singels, dus je hebt als je die deken gebruikt alleen de singels van je bovendeken onder de buik.
Pasvorm van de rambo liners is erg goed, je mist het niet dat die zelf geen singels heeft.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:04

plaatje is inderdaad geen optimo liner.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 09:47

Bedankt allemaal! Ik heb de optimo liner besteld. :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:52

Heb je er wel rekening mee gehouden dat de optimo liner groter valt dan de gewone horseware liner. Weet niet onder welke deken je deze wilt doen maar je hebt kans dat het niet past als je de verkeerde maat besteld.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 10:08

Ik heb voor mijn paard zijn maat besteld die hij bij al zijn dekens heeft, 205. Ik hoop dat hij past, in ieder geval nog bedankt voor de tip!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:48

Ze schijnen 1 maat groter uit te vallen, hoop dat het past.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:20

De Optimo Liner heeft alleen maar zin als je ook de Optimo deken hebt.
En het klopt ze vallen ruimer uit door de split die er in zit, het advies is om 1 maat kleiner te bestellen.

Deken op het plaatje is een Rambo Original Lite (naar alle waarschijnlijkheid, kan ook een heavy zijn, ook leverbaar in die kleur nl.), een waterdichte, ademende deken.

Daaronder past een Horseware Liner, die heb je in 4 dikten: 100g, 200g, 300g en 400g.
Deze liners passen ook onder veel andere dekens van Horseware.