winterdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magnum68

winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:09

ik had een vraagje.ze hebben een zeer strenge winter voorspeld . Mijn pony heeft nog nooit een winterdeken opgehad en is al met zijn wintervachtje bezig.stel dat het dus waar is die strenge winter voorspelling, kan ik dan als hij gaat luchten buiten een deken op doen of zou hij het toch zonder kunnen.Een vriendin van mij zei dat ik dan al eerder had moeten beginnen om hem te laten wennen aan een deken en dat hij dan straks te veel zou kunnen gaan zweten in zo'n deken

Somebitch

Re: winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:10

Gewoon lekker zonder. Daar maakt hij nu juist die wintervacht voor aan. :)

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:12

Neehoor, je had niet eerder hoeven beginnen, paarden kunnen hun vacht prima zelf regelen, zolang je hem niet scheert hoef je voorlopig nog lang geen deken op. Misschien wel helemaal niet, wat ik al zei, paarden maken zelf een deken, nl hun wintervacht aan.
Als je hem nu een dek op zou doen zou dat VEEl te warm zijn.

magnum68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:22

ik bedoel eigenlijk stel dat het ineens -20 zou worden kan ik dan hem gelijk een winterdeken op doen waar hij dan niet van gaat zweten(ineens zo'n warme deken op zijn rug)of zou zijn vacht zulke temperaturen nog steeds aan kunnen .bedankt voor jullie antwoorden zover

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:24

Ik zou het eerst aankijken, misschien kan je paard het regelen, misschien niet, als je merkt van niet zou ik hem een dekentje op doen. Je kan ook eerst beginnen met een 100 grams en later een 300 grams..

Kijk anders even op deze site voor meer info over de paardenvacht :) : http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... dekens.htm

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:25

Hij kan prima zonder hoor :) daar maken ze inderdaad ook hun zomervacht voor aan!
Zolang je hem maar genoeg ruwvoer geeft (eten = warmte) geeft moet hij er makkelijk tegen kunnen!
Vroeger deden ze strenge winters ook zonder deken :)
En hij maar wel beschutting heeft!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:25

Onder de -10 zou ik een deken opdoen, dat kan je zomaar ineens doen en daar gaat hij niet van zweten ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:26

Ik zou even in de gaten houden zonder deken, mocht je het idee hebben dat je paardje het koud heeft en er last van heeft zou ik hem pas een deken op doen. Doe dan niet gelijk een deken die heel dik is maar licht gevoerd ofzo.

magnum68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:30

bedankt nu ben ik er aan uit gewoon kijken wat het weer doet want zo'n deken is gauw gehaald.zou 200gr licht genoeg zijn dan?

magnum68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:32

MiSsY_Me schreef:
Ik zou het eerst aankijken, misschien kan je paard het regelen, misschien niet, als je merkt van niet zou ik hem een dekentje op doen. Je kan ook eerst beginnen met een 100 grams en later een 300 grams..

Kijk anders even op deze site voor meer info over de paardenvacht :) : http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... dekens.htm

sorry las net je bericht te laat dan kan ik dus ook de middenweg nemen van 200gr

enriqo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:24

ik zou het aankijken of je paardje het zelf aankan, merk je dat hij dat niet kan kun je hem helpen met een dekentje

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:03

HAR -> SV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:05

Ik denk dat je aan 100 grams ook al genoeg hebt aangezien je paardje altijd zonder deken staat. Mijnes staat ook zonder deken maar had laatst 200 grams opgedaan toen het zo koud werd, vroor toen een beetje maar ze was hardstikke warm onder die deken, tog maar weer afgedaan. En dan moet ik er nog even bijzetten dat mijnes wel een deken gewend is altijd.