hoe bewaar je je scheermessen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

hoe bewaar je je scheermessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 20:47

Ik vraag me af hoe je nu het beste je scheermessen kunt bewaren.
Mij is geadviseerd om ze vet te bewaren, ik heb ze dus vorig jaar nadat ik mijn scheerapparaat had schoongemaakt in de (smeer)olie gezet en teruggestopt in mijn scheerapparaat.
Toen ik van de week mijn scheerapparaat weer pakte zaten er dus toch nog wat plekjes op. Geen roest ofzo, maar wel aanslag.
Hoe bewaren jullie ze? Zetten jullie ze ook eerst in de olie en dan terug in het apparaat of doe je het anders? Stop je ze ergens in?
Ik heb vandaag mijn paard weer geschoren en daarvoor ook mijn nieuwe messenset gebruikt.
Dan hou je zowieso 1 losse set over.
Hoe kun je ze het beste bewaren? Ik wil ze zowieso eerst laten slijpen zodat ik er voor een volgende x scheren geen omkijken naar heb.

melissa256

Re: hoe bewaar je je scheermessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:08

ik haal ze van mijn scheerapparaat af en doe ze goed schoonmaken en dan olie in mijn handen en dan vet maken daarna doe ik ze apart in een stuk keukenpapier rollen dat absorbeert het teveel aan olie.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:52

Ik smeer ze helemaal in met olie en wikkel ze dan in olie gedrenkt keukenpapier en dan in een plastic zakje. Ik heb nooit roestplekjes op mijn messen. Zodra ik mijn scheermachine of opscheerder gebruikt heb maak ik ze direct schoon. Hierdoor blijft alles netjes.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:29

Ik maak ze schoon,vet ze in en dan in vet papier bewaren .vervolgens niet in de zadelkamer of vochtige ruimte bewaren,dan krijg je makkelijk aanslag.Mijn scheerspullen staan gewoon gezellig in de keuken :)

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:31

ik heb in mijn trimsalon gewoon blade carry's

te koop bij okdv ( www.okdv.nl ) bijvoorbeeld
je kunt je messen erinzetten , deksel erop en wegzetten.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:11

Ook in maak de messen schoon en smeer ze in met olie. Dit voorkomt aanslag en roest. Je kunt ze inderdaad ook in vet papier in pakken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:46

Slimmeke hier heeft ze dus op haar machine laten zitten, is nu naar de ruitershop om los te laten maken want ze zitten dus vastgeroest :o
Dus goede les voor anderen: doe mij niet na :+