Snoerloze scheermachines. Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

uletje

Snoerloze scheermachines. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:23

Ik ben een zoektocht begonnen naar een draadloze scheermachine. Ik wil graag een draadloze omdat ik het prettiger vind werken, en de kans dat de paarden in de draden springen of erop gaan staan is dan verdwenen!
Nu wil ik graag weten of ze net zo fijn scheren als die met snoer (dus even krachtig) of dat het een verschil geeft.
Welk merk en model heeft jullie voorkeur?

Wie heeft er een? En wil zijn ervaring met mij delen?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:24

draadloze opscheermachine is wel te doen.
draadloze scheermachine is niets. heb er 1 gehad, maar die had niet de sjeu om een heel paard te scheren..

uletje

Re: Snoerloze scheermachines. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:59

Mag ik vragen welke jij dan had?
Je vond dus dat hij niet krachtig genoeg was om een volledig paard te scheren?

Ik heb zelf wel draadloze opscheermachines, dat is geen probleem. Alleen ik heb laatst weer een pony geschoren die me, doordat hij dwars door de kettingen sprong, op het snoer is gaan staan. Kon ik weer aan de knutsel om dat goed te krijgen. Vandaar dat ik deze optie aan het bekijken ben!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:06

Ik heb er vorig jaar over gedacht om een snoerloze te kopen, heb toen info ingewonnen bij de Paardendrogist, maar die adviseerden toch eentje met snoer, omdat accu's na verloop van tijd vaak toch kracht verliezen en je er soms meerdere nodig hebt, omdat het erg vervelend is als een accu leeg is als je nog niet klaar bent...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:12

ik heb een snoerloze opscheermachine van Moser met 2 accu's. Ik scheer daar moeiteloos een heel paard mee of een hele beer*uh* harige Welshony. Loopt niet vast, prima ding. Ik koop wel 1 x per jaar een nieuwe scheerkop (35 euro), want ik scheer hier en daar nog wel eens een beestje met dat apparaatje

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:17

uletje , bij "moeilijke"dieren wil ik ook wel eens de opscheermachine van moser gebruiken ,werkt prima om hem dan helemaal te doen. is een stuk geruislozer en zo weet ik zeker dat bij onverwachte gekke sprongen oid. mijn dure grote scheermachine niet uit mijn handen valt (dat is me nl ook wel eens gebeurt)

Evadi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:08

Wij hebben ook de ervaring dat opscheermachines prima snoerloos kunnen maar grote scheermachines niet.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:20

ik heb laatst met nog iemand van bokt. heeft zon scheermachine mijn pony helemaal geschoren maar ik weet eigenlijk niet wat makkelijker is. ik vindt bijde even goed

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:27

Ik heb mn hele paard geschoren met de sectolin se200
moest m tussendoor weer opladen, dus het kon niet in 1 dag. maar verder qua kracht prima te doen

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:37

Ik heb een moser avalon (gemaakt om heel paard te scheren en snoerloos) heb hem al 3 jaar en scheer er gemiddeld een paard of 5 per jaar mee nooit een probleem en gewoon op 1 accu. Prima resultaat en mijn paard die normaal zelfs met sedatie slaat om dood te slaan kan ik met deze scheermachine zonder sedatie scheren dus voor mij geen andere meer

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:53

Ik ben onlangs in de positie geweest om verschillende scheermachines te mogen testen.
De Moser Avalon houdt het goed vol om een heel paard te scheren. Alleen is de scheerkop wel wat smaller, waardoor je langer bezig bent, omdat je per baan er minder haar afhaalt.
Het resultaat is wel mooi en de machine is ook mooi stil.

De sectolin se 200 vond ik drama. Het apparaat had de maximum tijd aan de oplader gelegen, maar kon er geen heel paard mee doen, toen was de accu al weer leeg. En ik ben een vlotte, ervaren scheerder, dus daar ligt het niet aan. Bovendien maakt hij voor een accumachine relatief veel herrie en moet je goed verdacht zijn op olie (meer dan bij andere machines) en wordt hij best erg warm.
Het scheerresultaat was wel netjes, maar ook hiermee weer langer bezig.

Uiteindelijk zweer ik bij de Aesculaap apparaten met snoer. Snel, stil, goed resultaat. Ik vind scheren een pokkenklus (krijg allergische reacties op de haren en huidschilfers die vrijkomen) en ben het liefst zo kort mogelijk er mee bezig. En een tip als je snel in de clinch ligt met een snoer: zorg dat deze altijd ACHTER jouzelf langsloopt. Dan is de kans dat een paard het kapot trapt het kleinst.

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door _Hyperion_ op 01-11-11 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:55

_Hyperion_ schreef:
Ik ben onlangs in de positie geweest om verschillende scheermachines te mogen testen.
De Moser Avalon houdt het goed vol om een heel paard te scheren. Alleen is de scheerkop wel wat smaller, waardoor je langer bezig bent, omdat je per baan er minder haar afhaalt.

De sectolin se 200 vond ik drama. Het apparaat had de maximum tijd aan de oplader gelegen, maar kon er geen heel paard mee doen, toen was de accu al weer leeg. En ik ben een vlotte, ervaren scheerder, dus daar ligt het niet aan. Bovendien maakt hij voor een accumachine relatief veel herrie en moet je goed verdacht zijn op olie (meer dan bij andere machines) en wordt hij best erg warm.

Uiteindelijk zweer ik bij de Aesculaap apparaten met snoer. Snel, stil, goed resultaat. Ik vind scheren een pokkenklus (krijg allergische reacties op de haren en huidschilfers die vrijkomen) en ben het liefst zo kort mogelijk er mee bezig. En een tip als je snel in de clinch ligt met een snoer: zorg dat deze altijd ACHTER jouzelf langsloopt. Dan is de kas dat een paard het kapot trapt het kleinst.

Wat betreft de Moser Avalon...... mijn paard is amper te scheren en met deze staat hij redelijk stil wat dan toch weer maakt dat ik door kan scheren en dus sneller klaar ben :D .
Daarbij blaast hij ook geen lucht en dus geen haren tot in je onderbroek en ogen etc

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:01

RM94 schreef:
_Hyperion_ schreef:

Uiteindelijk zweer ik bij de Aesculaap apparaten met snoer. Snel, stil, goed resultaat. Ik vind scheren een pokkenklus (krijg allergische reacties op de haren en huidschilfers die vrijkomen) en ben het liefst zo kort mogelijk er mee bezig. En een tip als je snel in de clinch ligt met een snoer: zorg dat deze altijd ACHTER jouzelf langsloopt. Dan is de kas dat een paard het kapot trapt het kleinst.

Wat betreft de Moser Avalon...... mijn paard is amper te scheren en met deze staat hij redelijk stil wat dan toch weer maakt dat ik door kan scheren en dus sneller klaar ben :D .
Daarbij blaast hij ook geen lucht en dus geen haren tot in je onderbroek en ogen etc

Dat klopt idd, van de lucht. Was ik nog vergeten te melden. Echter, als je zo klein bent als ik, krijg je hoe dan ook haren overal....niks aan te doen...

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:46

Hier ook een hele blije eigenaar van een Moser Avalon :D , super ding! Even de accu aan je broek hangen en je kan zo heel heel paard scheren. Ik heb geen stroom bij mijn stal dus zocht een goede oplossing. Doordat hij zo stil is had mijn shet van toen 10 maanden er helemaal geen probleem mee en stond heerlijk te suffen.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:51

ik lees ff mee.Ik heb een moser adelar en een heiniger saphir.Prima apparaten,maar wel er misschien toch nog eentje bij.( en een ausculap voor het grote werk)

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:06

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ga mij eens verdiepen in de Moser!
Zoals ik hoor vallen de sectolin apparaten af..

Wat zijn een beetje de stilste apparaten?