welke staldeken voor pony van 1.30? en eventueel regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tobke

welke staldeken voor pony van 1.30? en eventueel regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 23:38

hallo,

ik ben van plan om onze pony van 1.30 m te scheren deze week. Onze dochter rijdt regelmatig wedstrijden en de pony is echt een beertje qua vacht. Ten eerste zweet ze heel erg met rijden en ten 2e krijg ik haar niet meer schoon voor een wedstrijd (het is een schimmeltje) En als ze gewassen is wordt ze niet snel droog.

Nu heeft ze wel een deken die ze op heeft naar les (eerst een fleecedeken met hals en daarover heen een gevoerd winterdek) maar dit dek is zeg maar een show dek (naam pony staat er op geborduurd)
Dit dek zou haar beslist 24/7 niet goed passen maar zo op de trailer gaat het prima.

Wie kan mij tips geven over een deken met een mooie pasvorm.

Voor mijn paarden had ik altijd Dominick deken, super, maar die hebben geen maatjes voor pony's van 1.30.

Verder zou ik de pony ook wel buiten willen hebben staan als het mooi weer is. We hebben meestal de paarden (als ze niet meer in het land kunnen) overdag in de buitenbak staan.

wie heeft tips?

alvast bedankt!!

tobke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 08:47

niemand?
geen tips?

ownwise

Re: welke staldeken voor pony van 1.30? en eventueel regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:58

Voor de pony van mijn dochter heb ik deze deken:
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... um/116218/

Dit is de 200 grams, daar zou ik mee beginnen als ze geschoren is.
Als het dan straks gaat sneeuwen of de temperatuut ver onder 0 komt, kun je altijd nog een 400 grams aanschaffen, of een onderdeken eronder leggen.
Dit is een hele fijne deken in ieder geval, past perfect en is zeker waterdicht!
Onze pony is 1.36m en heeft de 115/165, misschien is voor jullie de 110/160 net iets beter.
Succes!

tobke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 20:04

bedankt voor je reactie.
Inmiddels heb ik een nieuwe deken gekocht vanmiddag bij een ruitersportzaak, inderdaad 200 grams.
Morgen pony scheren, ben benieuwd hoe het gaat.....
het is een echt welshje, een pittige (maar wel brave) dame.