Ik heb een kuddepaard die 24/7 buiten staat in een kudde van ongeveer 17 paarden. Momenteel heb ik een 0 grams regendeken op welke van de ducktape aan elkaar zit, aangezien deze 600D deken binnen een week vol met gaatjes en scheurtjes zat door het spelen/stoeien/hierarchie
Ik heb momenteel in bestelling een 1200D 200 grams gevoerde deken en krijg deze waarschijnlijk eind deze week.. Ik wil eigenlijk gelijk van deken wisselen; maar is het niet te warm?
Ik ben alleen overdag op stal en dan is zijn 0 grams prima.. en volgens weeronline wordt het de komende 14 dagen (blijft natuurlijk een gok maar toch) tussen de 7 en 15 graden (lijkt mij dat het 's nachts kouder is..?
) .. af en aan met veel regen en dat overleefd mijn huidige deken niet.. Centjes voor een nieuwe regendeken (al dan niet licht gevoerd) zijn er momenteel niet..
want moet dus echt een hele sterkte deken hebben.. dus.. wel of niet wisselen? is 200 gr te warm?
Alvast bedankt!

edit: wat ik tevens ook graag nog wil weten is of er een anti bijt bestaat voor waterdichte dekens? en wat zijn de ervaringen hiermee? wil de deken graag nog 'extra hufterproof' maken, aangezien er veel gebeten wordt in mijn huidige..