Dekenprobleem en anti bijt voor deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Dekenprobleem en anti bijt voor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:59

Ik weet dat hier al veel topics over zijn, maar krijg daaruit niet echt het antwoord wat ik zoek.

Ik heb een kuddepaard die 24/7 buiten staat in een kudde van ongeveer 17 paarden. Momenteel heb ik een 0 grams regendeken op welke van de ducktape aan elkaar zit, aangezien deze 600D deken binnen een week vol met gaatjes en scheurtjes zat door het spelen/stoeien/hierarchie :+
Ik heb momenteel in bestelling een 1200D 200 grams gevoerde deken en krijg deze waarschijnlijk eind deze week.. Ik wil eigenlijk gelijk van deken wisselen; maar is het niet te warm?
Ik ben alleen overdag op stal en dan is zijn 0 grams prima.. en volgens weeronline wordt het de komende 14 dagen (blijft natuurlijk een gok maar toch) tussen de 7 en 15 graden (lijkt mij dat het 's nachts kouder is..? :o? ) .. af en aan met veel regen en dat overleefd mijn huidige deken niet..
Centjes voor een nieuwe regendeken (al dan niet licht gevoerd) zijn er momenteel niet.. :o want moet dus echt een hele sterkte deken hebben..
dus.. wel of niet wisselen? is 200 gr te warm?

Alvast bedankt! :D

edit: wat ik tevens ook graag nog wil weten is of er een anti bijt bestaat voor waterdichte dekens? en wat zijn de ervaringen hiermee? wil de deken graag nog 'extra hufterproof' maken, aangezien er veel gebeten wordt in mijn huidige..
Laatst bijgewerkt door Rchell op 25-10-11 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

IngridM

Re: Dekenprobleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:02

Ik vind het niet te warm als hij dag en nacht buiten staat, 's nachts kan het echt al flink koud zijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:08

Ik heb mijn paard ook 24/7 buiten staan, onder een 200 grams. Gezien het weer nu gaat waarschijnlijk de 300 grams er snel op...

Je kunt dus prima naar een 200 grams nu, moet geen probleem zijn.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 12:09

goed om te weten.. die van mij maakt ook nauwelijks wintervacht aan.. (vandaar de keus voor dekens) dus neem aan dat het dan wel moet kunnen.. ?

IngridM

Re: Dekenprobleem en anti bijt voor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:05

ja hoor, kan echt wel nu qua temperatuur

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:27

Dank je! iemand nog een idee voor anti bijt wat ik op een deken kan smeren / sprayen wat geen invloed heeft op de waterdichtheid en kleur van de deken maar wel goed blijft zitten.. ?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:27

Ja hoor, 200 kan makkelijk op :j
Antibijt voor dekens is er wel, je kunt er cribox op smeren, maar of het handig is... Moet je iedere keer je handen wassen na de dekens verwisselen.
Ik denk ook niet dat een ander paard jouw paard niet hapt omdat hij weet dat er vies spul aan de deken zit

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:29

je kan ook voor hem een hengsten deken kopen die is heel zwaar en moet je over zijn hooft omdoen. Ik weet alleen niet of je daar verschillende grams dekens voor hebt en of ze waterdicht zijn weet ik niet helemaal zeker maar kan je wel even opzoeken op internet.