Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar zelf denk ik dat veel mensen al teveel dekens op hebben liggen. Mijn paard heeft alleen een regendekentje op, staat dag en nacht buiten (met een stal) en redt het nog prima. Als het echt koud wordt doe ik pas een warme deken op.
ook voor een geschoren paard vind ik 300 al veel, zou dat alleen voor de nacht bewaren en overdag 100-200 op leggen. 
Marieke_K schreef:Die van mij is geschoren en heeft nu een 200 grams op, maar hij heeft het altijd snel warm. Toen hij nog niet geschoren was had hij geen deken om, maar stond wel s nachts binnen.

Zo koud kan een paard het nooit hebben volgens mij..
jowien schreef:Hierboven wordt door iemand gezegd dat je aan de hoeven moet voelen. Dat klopt niet. De hoeven zijn altijd koel als je paard stil staat of nauwelijks loopt. Dat komt doordat de hoeven niet zo heel goed doorbleod zijn als gewoon huid en spieren. De hoeven worden warmer als je paard loopt, dan komt de doorbloeding goed op gang. Dat is heel normaal en gezond.
Lees ook eens op http://www.paardnatuurlijk.nl over wanneer een paard het koud heeft. Het is voor elk paard anders, maar daar vindt je wel wat dingen warop je kunt letten om te zien of jouw paard het koud heeft.