Scheermachine vraag.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Scheermachine vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:45

Boompje1985

Re: Scheermachine vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:52

denk dat dat inhoud dat hij iets meer geluid maakt als ie aanstaat.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:54

Okeej,, Dankjewel.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:59

Ik denk dat dat een prima machientje is.Het geluid maakt de meeste paarden trouwens niet uit,dus daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:01

M'n paard is bij zijn vorige eigenaar 1x geschoren.. Hun hadden toen 4 man nodig omdat ie het zo eng vond :') Haha.. Maarja,of het nou aan het geluid lag...

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:06

Las in je andere topic dat je toch gekozen hebt om te scheren ;) Ikzelf heb de Heiniger Progress http://www.heiniger.nl/webwinkel/N_fram ... _82-1.html
en die bevalt me goed, maakt wat minder herrie dan gemiddeld. Mijn merrie is ook ontzettend bang met scheren en zelfs met pasta staat ze nog niet rustig. Voor echt ontspannen resultaat (hebben anderen vroeger wel bij haar gedaan) zou ze eigenlijk een prik van de DA moeten krijgen.
Ondanks dat lukt het mij wel om zonder iets een deel van haar te scheren met het nodige geduld. Gisteren op advies van een andere bokker een stuk bij haar luchtpijp en borst weggehaald en nog niet de hele streep die ik anders altijd deed.
Ze begon al te draaien en snurken toen ik het apparaat nog zónder snoer alleen al uit de koffer haalde. Even voor de beeldvorming. Met het nemen van de nodige tijd, aaien zonder geluid, poetsen terwijl hij wél aanstond en zo uiteindelijk dat ik dit stuk kon doen. Scheelde al een heleboel met warmte afvoer met rijden. Mocht het niet voldoende blijken te zijn gaat ze alsnog (met sedatie) verder geschoren worden, ik kan niet het risico lopen dat ze halverwege besluit dat het genoeg is, is me 2 jaar geleden overkomen haha..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:12

Ik heb de sectolin gehad en hij beviel uitstekend. Scheert als een tierelier. Inderdaad, maakt wat herrie maar so what? Als je zelf een scheerapparaat hebt, is er geen tijdsdruk en kan je rustig je paard aan het lawaai wennen, mocht dat nodig zijn.

De meeste paarden vinden visuele dingen veel enger dan geluiden. In mijn oude stal was het gebruik om met bladblazers de gang schoon te vegen. Daar gaven de paarden niets om.

Als jouw paard scheren eng vindt, zorg dan dat hij iig het lawaai niet associeert met het scheren op zich. Zet hem aan op een metertje of 2 afstand (of meer indien nodig) en negeer verder het apparaat en ga dan lekker poetsen. Scheer die dag niet! Langzamerhand de afstand verkleinen en apparaat in de hand nemen (maar nog niet contact maken) en weer gewoon doorgaan met poetsen oid en in no time reageert hij niet meer op het geluid. Daarna kan je contact met de huid maken.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 18:13

maureen schreef:
Las in je andere topic dat je toch gekozen hebt om te scheren ;) Ikzelf heb de Heiniger Progress http://www.heiniger.nl/webwinkel/N_fram ... _82-1.html
en die bevalt me goed, maakt wat minder herrie dan gemiddeld. Mijn merrie is ook ontzettend bang met scheren en zelfs met pasta staat ze nog niet rustig. Voor echt ontspannen resultaat (hebben anderen vroeger wel bij haar gedaan) zou ze eigenlijk een prik van de DA moeten krijgen.
Ondanks dat lukt het mij wel om zonder iets een deel van haar te scheren met het nodige geduld. Gisteren op advies van een andere bokker een stuk bij haar luchtpijp en borst weggehaald en nog niet de hele streep die ik anders altijd deed.
Ze begon al te draaien en snurken toen ik het apparaat nog zónder snoer alleen al uit de koffer haalde. Even voor de beeldvorming. Met het nemen van de nodige tijd, aaien zonder geluid, poetsen terwijl hij wél aanstond en zo uiteindelijk dat ik dit stuk kon doen. Scheelde al een heleboel met warmte afvoer met rijden. Mocht het niet voldoende blijken te zijn gaat ze alsnog (met sedatie) verder geschoren worden, ik kan niet het risico lopen dat ze halverwege besluit dat het genoeg is, is me 2 jaar geleden overkomen haha..

Dankjewel!!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:25

VSW -> SV

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 19:31

Martine schreef:
VSW -> SV

Dankjewel O:)