Las in je andere topic dat je toch gekozen hebt om te scheren

Ikzelf heb de Heiniger Progress
http://www.heiniger.nl/webwinkel/N_fram ... _82-1.htmlen die bevalt me goed, maakt wat minder herrie dan gemiddeld. Mijn merrie is ook ontzettend bang met scheren en zelfs met pasta staat ze nog niet rustig. Voor echt ontspannen resultaat (hebben anderen vroeger wel bij haar gedaan) zou ze eigenlijk een prik van de DA moeten krijgen.
Ondanks dat lukt het mij wel om zonder iets een deel van haar te scheren met het nodige geduld. Gisteren op advies van een andere bokker een stuk bij haar luchtpijp en borst weggehaald en nog niet de hele streep die ik anders altijd deed.
Ze begon al te draaien en snurken toen ik het apparaat nog zónder snoer alleen al uit de koffer haalde. Even voor de beeldvorming. Met het nemen van de nodige tijd, aaien zonder geluid, poetsen terwijl hij wél aanstond en zo uiteindelijk dat ik dit stuk kon doen. Scheelde al een heleboel met warmte afvoer met rijden. Mocht het niet voldoende blijken te zijn gaat ze alsnog (met sedatie) verder geschoren worden, ik kan niet het risico lopen dat ze halverwege besluit dat het genoeg is, is me 2 jaar geleden overkomen haha..