Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hestejente schreef:Ik denk dat ongeschoren weidepaarden het wel degelijk koud kunnen hebben. Maar dan wanneer het regent, niet wanneer het vriest. Ik bedoel: één van de kuddegenoten van mijn paard stond vorige week echt wel te rillen met een knijpstaart. Dan maak ik daar uit op dat ze het koud heeft. Paard stond overigens zonder deken.
xLoki schreef:Maar dan vraag ik me toch af hoe de paarden vroeger in het wild het overleefden, die liepen immers ook zonder dekens buiten.
xLoki schreef:Maar dan vraag ik me toch af hoe de paarden vroeger in het wild het overleefden, die liepen immers ook zonder dekens buiten.

xLoki schreef:Maar waarom dan wel de paarden t/m hun 3e in de opfok zonder deken?
Hebben ze het dan minder koud dan als ze 4 zijn?
Tendance schreef:Zo!!!! Veel te onduidelijke site!
Zoeken duurt me te lang.
Maar als een paard staat te bibberen, dan heeft ie het of koud of stress en als het koud is en het paard geen stress heeft, dan houd ik het erop, dat ze het koud heeft.
En als je dan een deken opdoet en ze houd binnen no time op met bibberen, dan trek ik mijn conclusies wel.
Verder wil ik niet scheren, maar ook geen teddybeer, vanwege de sport, dus neem ik een deken!

als het buiten op zn koudst is, bijvoorbeeld afgelopen winters, sneeuw, -10 buiten en overdag -5 staat hij onder 200 gram met een fleece dekentje eronder.