Ik liet het voorheen altijd doen. Toen was het er altijd maar 1.. Maar inmiddels heb ik er drie die geschoren moeten worden.
Vaak genoeg gezien.. Ik heb een paar rustige paarden.
Hoog tijd om het zelf eens te doen. op zn allerminst, in ieder geval eens proberen!
Nu is het volgende...
Er kwamen natuurlijk altijd mensen scheren, maar de laatste keer is mijn haflinger heel streperig geworden.
Die werd overigens voor het eerst geschoren ik weet niet of dat dan uitmaakt, en ze is toen januari geschoren.
Nu is mijn vraag, hoe komt het dat de vacht zo streperig word?
(Ze scheerde overigens met een scheerapp. van een koeienboer) Koeienscheermessen?
Waar moet ik rekening mee houden als ik zelf ga scheren?
Senderen is niet nodig.. De paarden zijn rustig en ervaren in het scheren. Plooien strak trekken.. Logisch.
De voorbereiding... Wassen of alleen poetsen?
Welk scheerapparaat zouden jullie bij zweren?
Zelf dacht ik aan een LISCOP LITE. Maar aangezien mp niet erg ruim van aanbod is momenteel; Een Liscop super 3000 scheermachine, is dat iets?
Moet je ook rekening houden met het messenset? Ik las iets over 3 mm, 2 mm en 1 mm?
Er stonden teksten bij als 3 mm goed voor rijden etc, 2 mm keuringspaarden 1 mm goed voor medisch haarvrij maken..
En voor het beste scheerresultaat? Streepvrij dus, welke messen gebruik je dan?
Hoe zit het met het onderhoud? Haar vrij en goed schoon houden is logisch.
Maar zijn er nog meer dingen?
Hoelang gaan de messen ongeveer mee?
Je ziet zoveel scheermachines voorbij komen dat het voor mij nu toch wel lastig word om te kiezen.
Tuurlijk moet het scheerapp. geen oorverdovend lawaai produceren.. Das voor het paard niet prettig en evenmin voor mij.
Ik ben in bezit van een secolotin tondeuse.. Deze kan de lastige kantjes doen.
Nou ik hoop heel wat wijzer te worden van jullie