lang kaal na het scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fique

lang kaal na het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:05

Ik zit echt te twijfelen wat ik zal doen.. die van mij scheer ik elk jaar en nu heeft ze dus al een lekker vachtje..
Nou is het zo dat als ik te vroeg scheer haar vacht er zo weer aanzit. En als ik te laat scheer maakt ze helemaal geen vacht aan en blijft ze echt heel kaal..
Verleden jaar heb ik haar begin november geschoren en toen ik dit jaar eind april m,n eerste wedstrijd van t seizoen had kreeg ze net weer een beetje vacht waardoor ze er echt niet uitzag. Er zit nl ook een flink kleurverschil in. Ze is koffievos, maar na het scheren krijgt ze echt zo'n lelijke leverkleur.
Zit toch te denken om het anders toch maar deze week te gaan doen en dan meteen een 300 grams op te gooien ofzo?!? Na 10 minuten rijden is ze al nat. Dat is nu nog niet zo erg, maar wel als het van de week kouder gaat worden. Wil ook niet dat ze te lang nat staat.
Wat zouden jullie doen?

zo is ze gewoon:
Afbeelding[IMG]

Hier na het scheren:
http://img.photobucket.com/albums/v301/ ... chment.jpg[/IMG]

catalyst1

Re: lang kaal na het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:40

Gaaf paard :)
Met wat voor messen scheer je? Ik zou 3 mm messen nemen,dan is ze niet helemaal bloot,1 mm is wellicht te kort als ze zolang kaal blijft.Ik vind dat ze wel een mooi kleurtje heeft na het scheren.
Als het zo rond de 15 graden is,is 100-200 gram genoeg,alleen snachts misschien iets meer op,afhankelijk van de temp op stal.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:35

catalyst1 schreef:
Gaaf paard :)
Met wat voor messen scheer je? Ik zou 3 mm messen nemen,dan is ze niet helemaal bloot,1 mm is wellicht te kort als ze zolang kaal blijft.Ik vind dat ze wel een mooi kleurtje heeft na het scheren.
Als het zo rond de 15 graden is,is 100-200 gram genoeg,alleen snachts misschien iets meer op,afhankelijk van de temp op stal.

De TS zei net dat het paardje als ze te vroeg scheert weer heel snel haar aanmaakt, neem dus aan dat ze de 300 grams erop wil gooien om dan toch vroeg te kunnen scheren en tegelijkertijd de vacht kort te houden.

Ik ga dit topic even volgen, hier heeft m'n KWPNer namelijk ook last van!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:30

Ik heb eigenlijk geen idee wat voor messen er op mijn scheerapparaat zitten..
Het is ook eigenlijk niet gek dat ze zo'n vacht aanmaken met dit weer.. warm, koud en dan weer warm en zo blijft t natuurlijk maar doorgaan. echt nl.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:54

Je moet altijd na het scheren je paard warm houden. Doe je dat niet , dan heb je zo weer haar. Dus hoe warmer , hoe langer het duurt voor ze weer een vacht krijgen.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 18:02

Nou ik heb toch de knoop maar doorgehakt en fique geschoren... ze staat nu lekker ingepakt..