Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kjoetie schreef:ligt aan de kwaliteit van je wei en hoeveel ze erop gelopen hebben, heel voedzaam is t hier niet meer maar ik voer bij op t oog, zolang niemand afvalt hoef je nog niet bij te voeren denk ik

Angela schreef:Met deze temperaturen (boven de 10 graden) groeit het gras nog steeds (het nieuwe gras op het land achter ons schiet echt omhoog). Dan zit er waarschijnlijk ook nog gewoon voldoende voedingsstoffen in. Pas bij temperaturen onder de 10 graden zakt naar wat ik weet ook de voedingswaarde (mits het gras natuurlijk wel lang genoeg is om uberhaupt als voeding te dienen).
(ideaal voor shettie). We hebben het in augustus laten maaien, daarna is de omheining gekomen. Binnen twee weken stond het weer redelijk hoog en toen hebben de paardjes (1 kwpn en 1 minishet) het redelijk kaal gegeten. Nu heeft het meer weg van een biljarttafel, dus ik hoopte ook al dat met die regen het misschien voor de winter nog een beetje wilde groeien. Ze krijgen nu wel kuil bijgevoerd, ik merk met name aan mijn paard dat die toch wel hongerig is 's avonds en 's morgens. Toen er nog meer gras stond was ze veel rustiger rond de standaard voertijden (krachtvoer).