deken met losse hals, blijft dat goed zitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbeerly

deken met losse hals, blijft dat goed zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:06

ik heb voor de winter een goede winterdeken alleen zonder hals.
nou wil ik toch wel graag dat mijn paardje in de winter een hals omheeft.
nu heb ik een hals gezien van harry's horse. deze is volgensmij niet te bevestigen aan de deken.
nu is mijn vraag blijft dit goed zitten?
heeft iemand er ervaring mee, het gaat om deze hals:
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4040643/65
en welke maat moet ik dan nemen? ik heb een haflinger met best een korte hals. dus lijkt me eerder een m dan een l.
heb wel dekenmaat 185

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:09

het achterste stuk valt onder de deken, en naar mijn mening blijft dat wel goed zitten, zeker als je een goedpassende deken hebt :)
Het schuift dan nauwelijks naar voren. Ik zou inderdaad voor een M gaan, zeker als je paardje geen lange hals heeft, anders zou L wel weer erg lang worden en gaan iriteren achter zn oren :)

kleinvosje

Re: deken met losse hals, blijft dat goed zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:11

@wake_up, de hals gaat juist NIET onder de deken, dan kan er vocht van de hals in de deken lopen.
Ik zou er niet voor kiezen een losse hals die niet te bevestigen is, gebruiken. Dat gaat schuiven, omhoogkruipen en kan zelfs over het hoofd weer af gaan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:12

Ik zou voor L gaan, dan blijft ie ook mooi over de deken zitten als je paard met z'n kop aan de grond staat te grazen. ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:16

Hmmmm, ik dacht dat die hals er altijd onder ging :') nee dan zou ik het inderdaad ook niet doen, dan heeft hij een stuk meer kans om te gaan schuiven naar voren. Maar er zijn op internet nog genoeg halzen met bevestigingsmogelijkheden te vinden voor een niet al te dure prijs. (als dat mogelijk is met jouw deken. :) )

@maikeltje: te groot heb je ook risico dat hij gaat schuiven, + dan heb je kans dat hij te groot wordt voor achter zn oren. Dan is een M nog slimmer, omdat die beter past denk ik.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:20

Maar ik denk dat als ik een L neem de lengte wel goed is, maar dat de hals van mijn paard te dun is. dat de deken dan niet goed aansluit omdat er te veel ruimte tussen zit.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:22

@ wake-up als het niet goed blijft liggen kan ik er eventueel ringetjes aanmaken en bevestigen aan mijn deken,
kan aan deze hals komen voor 30,- en heb nog geen goedkopere kunnen vinden die je wel kunt bevestigen aan je deken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:32

Plaats anders eens een foto van je paard.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:45

Hals van de vliegendeken is maat L dacht ik, en vind ik kwa lengte goed maar haar hals is er te dun voor hij blijft zitten doordat die vast zit aan de deken.
Afbeelding
heb even geen betere foto van haar op de pc staan dan deze.
Afbeelding

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:43

Ik vind die hals niet extreem dun lijken. Maar heb je geen ruitersportzaak in je buurt waar ze die hals ook verkopen? Dan kun je toch passen? Bij de plaatselijke ruitersportzaak hier mag ik zelfs een bit nog ruilen nadat ik hem twee weken uitgeprobeerd heb....