Ik heb mijn paard (tuiger) nu bijna een jaar en ga mijn 1e winter in dat hij onder het zadel is. hij heeft nu al een pak vacht waar je u tegen zegt en ik stap bijna 35 minuten met hem om hem droog te lopen, dan is hij nog vochtig maar op zijn huid droog. ik ben fanatiek aan het rijden en merk dat hij het ontzettend snel heet heeft.
bij zijn oude eigenaar stond hij dag en nacht op het land zonder ooit iets om, hij is dan ook kijhard en heeft niets van een regenbui.
nou wil ik hem dus gaan scheren, eerst maar eens kijken hoe hij erop reageert!
als ik hem geschoren heb , hoeveel grams dekens moet ik dan halen?
ik weet namelijk niet wat te warm en wat te koud zal zijn, aangezien hij eigenlijk nooit met deken staan. Hij staat in de winter overdags buiten en scnachts binnen. ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen en wat ideetjes kan geven of eigen ervaringen!
Ik ben dit ook van plan. Ik wilde zelf 2 dekens erop leggen. 200 gram staldeken en daarboven een waterdichte winterdeken van 200 of 300 gram. Als het nog boven 0 blijft krijgt h alleen een staldeken, als het snachts weer lekker gaat vriezen, dan krijg hij zijn winterdeken erbij op (lees -10)
wouterpaard
Geplaatst: 28-09-11 20:11
Niet te warm beginnen als die het dan koud krijgt kan je nog comiberen. Ik begin na het scheren met 100 of 200 afhankelijk van de temp. Als het vries krijgt hij 340 op. Zwaarder ga ik nooit.